contract spaarverzekering verbreken door bank

BertCannoot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

contract spaarverzekering verbreken door bank

#1 , 06 okt 2016 19:47

Beste,

Ik ben 1 van de mensen die een voorstel van bank X heeft gekregen om de spaarverzekering Y af te kopen tegen een uitstappremie van 25%.
Ik heb dat geld op dit ogenblik niet nodig en zo van plan zijn om dit nog langer dan 7 jaar te laten staan, waardoor mijn intrest de premie zou overstijgen.

Nu zegt mijn kantoormedewerker mij dat, afhankelijk van het aantal mensen die de spaarverzekering afkopen, Bank X de mogelijkheid heeft om de resterende contracten in de toekomst eenzijdig stop te zetten en dat dan zonder een premie van 25%

Kan dat zomaar?

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 06 okt 2016 19:49

Neen, want dan zouden ze het nu al doen zonder vergoeding van 25 percent!!!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

BertCannoot
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 okt 2016 13:08

danku voor uw antwoord!

Reclame

Fortuin
Berichten: 1013

#4 , 07 okt 2016 13:55

Opletten en u niet laten vangen / intimideren door de bank. Ik heb deze spaarverzekering zien passeren in de media en zou ze zelf niet wegdoen met een premie van 25%. Ze zijn contractueel verplicht de rente verder uit te betalen..

Moest u ze mogelijk toch van de hand willen doen, doe de bank dan een schriftelijk tegenvoorstel, met een uitstappremie van 75%. De kans is niet onbestaande dat ze hier toch op ingaan. Er zijn nieuwe internationale regels sinds een paar jaar waardoor de banken hun kapitaalbuffer moeten verhogen en dit soort verzekeringen zijn nefast voor de banken en verzekeraars. M.a.w. ze zijn eigenlijk wettelijk verplicht om de portfolio van deze producten af te bouwen.

En doen ze het niet? Dan wacht u gewoon een jaar :-) Ze zullen nog wel eens een bod doen. Gewoon hetzelfde tegenbod doen als vorige keer dan.

mathiasvds
Berichten: 6
Juridisch actief: Ja
Locatie: Gent
Contacteer: Twitter

#5 , 15 okt 2016 20:29

Ik ken de spaarverzekering niet, maar hangt dit niet af van wat er daadwerkelijk in de voorwaarden staat? Volgens mij kunnen we hier niet zomaar op antwoorden dat het niet kan.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#6 , 15 okt 2016 20:31

Ik ken de spaarverzekering niet, maar hangt dit niet af van wat er daadwerkelijk in de voorwaarden staat? Volgens mij kunnen we hier niet zomaar op antwoorden dat het niet kan.
Zonder die kennis zouden wij dan ook niet geantwoord hebben!
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Terug naar “Bank & Beurs”