zaaikapitaal

Superani
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

zaaikapitaal

#1 , 01 sep 2016 22:25

zaaikapitaal / risico kapitaal

Beste,

Een basis vraagje van een beginnend ondernemer (echt beginnend van 0)

Kan je met zaaikapitaal ook je eigen verlonen

Kort samengevat:
Ik heb een idee en ben natuurlijk bereid om zolang nodig al mijn vrije tijd in het project te steken, maar op een bepaal punt zou ik mijn voltijdse job willen ruilen om de droom werkelijkheid te zien worden.

Kan je dan jezelf een eerlijk/normaal loon uitbetalen met dit zaaikapitaal?

bedankt
Frederic

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 01 sep 2016 22:39

Als je het kapitaal van een onderneming uitkeert als loon dan eet de onderneming zichzelf op.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Superani
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 01 sep 2016 22:42

bedankt voor je reactie

wat ik gevonden heb...
zaaikapitaal: eerste kapitaalsbehoefte om een startende onderneming op gang te brengen. Hiermee wordt onderzoek, bepaling en ontwikkeling van het initieel concept gefinancierd, met als doel het bereiken van de start-upfase.

je moet als ondernemer toch ook ergens geld halen om zelf te overleven? of zie ik dit verkeerd?

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 01 sep 2016 23:32

bedankt voor je reactie

wat ik gevonden heb...
zaaikapitaal: eerste kapitaalsbehoefte om een startende onderneming op gang te brengen. Hiermee wordt onderzoek, bepaling en ontwikkeling van het initieel concept gefinancierd, met als doel het bereiken van de start-upfase.

je moet als ondernemer toch ook ergens geld halen om zelf te overleven? of zie ik dit verkeerd?
Voor je gaat zaaien met kapitaal best eerst het attest bedrijfsbeheer behalen.
Dat is vereist om te mogen ondernemen. Eens je dat hebt behaald ken je het antwoord op je vraag.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Fortuin
Berichten: 1013

#5 , 01 sep 2016 23:32

Als je een investeerder hiervoor kan vinden kan dit. Op zich niks speciaal aan, maar in België zijn er niet extreem veel mensen die zo'n risico willen nemen.

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#6 , 03 sep 2016 15:14

Daarom is het ook belangrijk om een sterk eigen vermogen te hebben. Je beging geen zaak zonder centen. Zo simpel is dat. Het geld dat je nodig hebt om te overleven komt van gelden die je voorheen spaarde (bvb als loontrekkende) en die je toelaten een paar maanden opstart te overbruggen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”