investeerders geld startkapitaal

Superani
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

investeerders geld startkapitaal

#1 , 10 aug 2016 07:28

Beste,
Het idee van ondernemen speelt al lang door mijn hoofd.
Voor mijn idee heb ik een enorm groot bedrag nodig. Zelf heb ik geen financiële inbreng, wel het idee, businessplan, het concept.
Nu de vraag, mag ik investeerders geld (1/3) gebruiken om bij de bank de overige nodige (2/3) te kunnen lenen?
Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 aug 2016 09:49

Als de bank je dit zou willen lenen is dit geen probleem.

Maar zie het niet zitten dat een bank je 2/3 zal lenen zonder verdere borg, zeker als het over grote sommen geld gaat..
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Fortuin
Berichten: 1013

#3 , 10 aug 2016 13:59

Beste,
Het idee van ondernemen speelt al lang door mijn hoofd.
Voor mijn idee heb ik een enorm groot bedrag nodig. Zelf heb ik geen financiële inbreng, wel het idee, businessplan, het concept.
Nu de vraag, mag ik investeerders geld (1/3) gebruiken om bij de bank de overige nodige (2/3) te kunnen lenen?
Bedankt
Dat mag, als u mensen kan vinden die dit geld willen ophoesten. Daarnaast zal u tevens de bank moeten overtuigen, wat me niet evident lijkt zonder minstens een track record als ondernemer. Indien u dit effectief doet: opletten met oprichtersaansprakelijkheid!

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 10 aug 2016 19:06

Wat is een enorm groot bedrag? Voor sommigen is 100.000 enorm groot, voor anderen 10.000.000.... In welke richting gaat het concept? Wat wil je doen? Wat stel jij voor? Opleiding? Expertise? Ervaring in de sector? Wie zouden die investeerders zijn?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Superani
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 sep 2016 22:28

Beste,

na wat zoeken en graven ben ik uitgekomen op risicokapitaal / zaaikapitaal (zie ook nieuwe topic hierover)
Kan je met zaaikapitaal ook je eigen verlonen,


Kort samengevat:
Ik heb een idee en ben natuurlijk bereid om zolang nodig al mijn vrije tijd in het project te steken, maar op een bepaal punt zou ik mijn voltijdse job willen ruilen om de droom werkelijkheid te zien worden.

Kan je dan jezelf een eerlijk/normaal loon uitbetalen met dit zaaikapitaal?

bedankt

Terug naar “Bank & Beurs”