Lening als VOF

bebo5
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

Lening als VOF

#1 , 07 aug 2016 02:45

Beste,

Even mijn situatie uitleggen...

Onlangs begon ik te werken voor een Australisch E-Commerce bedrijf. Ze hadden me aangenomen voor het volledig onderhoud en administratie van een website. Dit werd gedaan in onderaanneming. Alles gaat vrij goed. De website verdient $4000-$5500/maand. Momenteel hebben we een contract dat alle winst 50/50 verdeelt en dit doe ik al 2-3 maanden.

Ik heb nu interesse om deze site aan te kopen en het bedrijf is er oké mee voor de juiste prijs. Bij een vorige koper kwamen ze bijna tot een overeenkomst rond $27000-$30000.

Zou het mogelijk zijn om een lening hier voor te pakken als een VOF? De VOF was opgericht wanneer dit contract van start ging en dit was het enige inkomen van de onderneming.

Ik besef heel goed hoe groot dit risico is omdat VOF onbeperkte aansprakelijkheid is.
Mijn vraag is, als ik zo'n lening wil, waar begin ik het best? Is het reëel om zelfs een lening te krijgen voor dit bedrag als VOF?

Ik heb een boekhouder maar wil het liefst eerst hier vragen.

Alvast bedankt voor alle hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 07 aug 2016 08:10

De kans bestaat voor een lening, maar vergeet niet dat je u 100% persoonlijk borg zal moeten stellen voor deze lening !
Zo groot is nu ook die lening niet daar dit toch maar de prijs is van een goede auto.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bebo5
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#3 , 07 aug 2016 10:11

De kans bestaat voor een lening, maar vergeet niet dat je u 100% persoonlijk borg zal moeten stellen voor deze lening !
Zo groot is nu ook die lening niet daar dit toch maar de prijs is van een goede auto.
Dat weet ik zeer goed.

Ik heb ooit gehoord dat er verzekeringen bestaan voor zo'n dingen. Wat weet u daar van?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 aug 2016 10:32

Er bestaan bepaalde waarborgen, maar of u daar voor in aanmerking kan komen betwijfel ik !

kijk eens naar deze link

http://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen/ ... ljoen-euro
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bebo5
Topic Starter
Berichten: 20
Juridisch actief: Nee

#5 , 07 aug 2016 13:04

Er bestaan bepaalde waarborgen, maar of u daar voor in aanmerking kan komen betwijfel ik !

kijk eens naar deze link

http://www.vlaanderen.be/nl/ondernemen/ ... ljoen-euro
Ja inderdaad. Alvast bedankt. Ik zal nog is een afspraak met mijn bank en boekhouder maken om te zien hoe het juist zit.

Terug naar “Bank & Beurs”