Afbetaalde lening blijft in nationale bank staan

debbieV
Topic Starter
Berichten: 86

Afbetaalde lening blijft in nationale bank staan

#1 , 05 aug 2016 11:31

Beste

Vorig jaar in november hebben wij een hergroepering van onze kredieten gedaan. Waardoor bank X is afbetaald geweest door bank Y. Nu hebben wij enkel deze lening op afbetaling openstaan bij bank Y, waarbij wij elke aflossing netjes betaald hebben. Hiernaast hebben wij ook een hypothecair krediet voor de aankoop van onze woning, in totaal 2 leningen dus! Nu zijn wij sinds de hergroepering bezig met een herfinanciering van onze hypotheek en hierbij willen wij nog bijlenen voor verbouwingswerken uit te voeren. Maar dan komt bank X terug op de proppen. Onze aanvragen worden steeds afgekeurd omdat de banken beweren dat onze LOA bij bank X nog openstaat waardoor het krediet dubbel geteld wordt. Wij hebben de bank X gecontacteerd hieromtrent en zij hebben ons een attest bezorgd waarin zij bevestigen dat dit is afbetaald en uit de nationale bank zal verwijderd worden (dateert van 09 maart 16) Vandaag 05 Augustus krijgen wij weeral te horen dat onze aanvraag tot herfinanciering en renovatiekrediet is afgekeurd door de openstaande leningen bij bank X en Y. We hebben naar de nationale bank gebeld en deze bevestigen mijn verhaal, maar wisten me ook te vertellen dat enkel bank X deze uit de nationale bank kan halen. Wat kunnen wij nog in godsnaam doen om toch nog onze lening te bekomen? Op de tijd dat bank X ons blokkeert hebben wij ten eerste vele prijsverhogingen op onze offertes van onze aannemers gehad en ten tweede hebben wij vele interessante aanbiedingen van banken de revue zien passeren(gelet op de rentevoet). Wij maken hierdoor veel verlies door de aansleep hiervan. Kan er iemand ons raad geven?
Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 05 aug 2016 11:41

Het is idd de oorspronkelijke bank X die ervoor moet zorgen dat de bestanden van de NBB worden aangepast. Blijf X lastig vallen!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

debbieV
Topic Starter
Berichten: 86

#3 , 05 aug 2016 12:38

Ik heb net zelf een overzicht aangevraagd bij de NBB met mijn identiteitskaart en de lening staat er na 8 maanden nog altijd in. Zou het raadzaam zijn om mijn advocaat te contacteren? Want hier zit geen voorruitgang in.

Reclame

Lanox
Berichten: 3521
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 aug 2016 13:41

Heeft u bank X al in gebreke gesteld?

debbieV
Topic Starter
Berichten: 86

#5 , 05 aug 2016 14:03

Neen nog niet, maar ze hebben ons vandaag weeral telefonisch beloofd dat ze het vandaag nog gaan rechtzetten. Ik ga maandag dit nogmaals controleren en is dit niet het geval ga ik ze een aangetekende versturen om ze in gebreke te stellen. Zijn er enkele belangrijke dingen die ik zeker niet mag vergeten te vermelden in de brief voor ingebrekestelling? Kwestie van een goed onderbouwde brief te versturen.

Terug naar “Bank & Beurs”