lening huis + lening verbouwingen

Laumar
Topic Starter
Berichten: 10
Juridisch actief: Nee

lening huis + lening verbouwingen

#1 , 07 jul 2016 10:53

Wij hebben onlangs een huis gekocht waar nog enkele werken uit te voeren zijn en waarvoor we een bepaald bedrag hebben bijgeleend bij KBC.
De facturen moeten worden doorgegeven en worden ons dteruggestord door de bank. Nu heb ik van een collega gehoord dat zolang het geleende bedrag voor de de uit te voeren werken niet volledig is opgenomen (binnen de 2 jaar), men niet het volledige bedrag van de aflossing maandelijks betaalt maar enkel de intresten. Kan iemand bij bevestigen of dit klopt en of KBC dit ook toepast? Bedankt voor jullie info

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo
Berichten: 1488

#2 , 07 jul 2016 11:00

kan je best even navragen bij KBC lijkt me, niet? Je bent er toch klant.

basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#3 , 09 jul 2016 11:07

Ik begrijp hier uit dat je de overeenkomsten al getekend hebt. dan kan je toch perfect zelf in je contracten lezen hoe de betalingen worden gedebiteerd. Een aantal banken werken inderdaad met een systeem waarbij (ver)bouwleningen eigenlijk pas starten aan hun afbetaling na opname van het volledige kapitaal. Voorbeeld : je leent op 15 jaar : dan gaat die 15 jaar pas in op het moment dat je alle kapitaal hebt opgenomen en kan je lening dus in extremis eigenlijk 15 jaar + 2 jaar opnameperiode duren. Je begint dan pas met kapitaalsaflossingen en in de aanvang enkel intrest. Dat is belangrijk om na te kijken bij ondertekening. Andere banken geven onmiddellijk 5 % vrij van het kapitaal en daar start je van maand 1 met de aflossingen waardoor 15 jaar ook effectief 15 jaar is. En uiteraard veel goedkoper...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”