aanvraag herziening hypothecaire lening en bijkomend krediet voor verbouwingen

debbieV
Topic Starter
Berichten: 86

aanvraag herziening hypothecaire lening en bijkomend krediet voor verbouwingen

#1 , 02 jul 2016 12:40

Beste,

Al 6 maanden is de bank ons aan het lijntje aan het houden voor onze herziening en nieuw krediet. Wij zijn zeer solvabel en hebben een goed inkomen, het bedrag dat wij vragen is ook niet extreem, we zouden in totaal 300.000 euro vragen. Maar hier is van de hoofdzetel nog steeds geen antwoord over. Als we dan bellen om te informeren zeggen ze ons steeds dat het druk is en dat ze achterstand hebben door de vele kredietaanvragen. Wij willen weten of hier vanuit de nationale bank, fsma of wetten een maximum termijn opstaat? Want dit kan echt niet meer. Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 jul 2016 15:44

geen enkele bank is verplicht je een herziening voor te stellen, ook niet als je er naar vraagt.

Ze hebben ook geen enkel voordeel om dat te doen, dus best eerst eens afkomen met een voorstel van concurrentie...

debbieV
Topic Starter
Berichten: 86

#3 , 02 jul 2016 15:47

Dit hebben we inderdaad gedaan, met een voorstel van 1,2% rente minder. Dit voorstel hebben we bij ons dossier gevoegd bij aanvraag van onze eigen bank.

Reclame

wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 02 jul 2016 16:23

Ik heb reeds een tijd het vermoeden dat er banken zijn en/of situaties dat men geen kredieten op lange termijn met vaste rentevoet meer wil. Misschien wil men dat u een andere bank kiest.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Bank & Beurs”