Misbruik van volmacht

Luc13
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Misbruik van volmacht

#1 , 02 jul 2016 09:54

Hallo iedereen,

Even kort schetsen;
Mijn buurman is 96jaar en had enkele jaren geleden een volmacht gegeven aan een neef van hem. (Zijn vrouw en kinderen zijn reeds overleden)
Deze neef heeft deze volmacht misbruikt en heeft in het totaal 92.000€ afgehaald voor eigen gebruik. Ondertussen is de volmacht stopgezet bij de Ing bank, nadat de buurman dit vaststelde.
Nu is mijn vraag wat kan hij doen om dit geld terug te vorderen?
Aangifte Politie? Aangetekend schrijven naar betrokkene voor teruggave...?
Graag advies.

Mvg

Luc

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 02 jul 2016 12:32

Ik denk dat een aangetekend schrijven niet veel zal uithalen. Een klacht bij de politie is aan te raden. Contacteer tevens een advocaat. Een bankvolmacht betekent dat men mag optreden in de plaats van de titularis, zoals die het zou doen. Een volmacht is geen alibi om zichzelf te verrijken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

bosprocureur
Berichten: 6854

#3 , 05 jul 2016 22:38

En haal misschien de naam van die bank weg ?

Reclame

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#4 , 06 jul 2016 14:03

Geeft toch niet! Het is niet de bank die in de fout is gegaan.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

chantal477
Berichten: 27

#5 , 29 jul 2016 09:10

Een tante van ons heeft dit ook voorgehad 95 jaar, maar daar heeft de bank zelf met haar contact opgenomen om dit te signaleren, daar had de persoon die volmacht had de spaarrekening afgesloten en de 30.000,- euro die erop stond naar zijn spaarrekening overschreven. Wij dienden met tante klacht in bij de politie voor misbruik van vertrouwen en hebben de dader hiervan op de hoogte gebracht. Hier loopt het goed af, hij heeft alles teruggestort.

Chantal

Terug naar “Bank & Beurs”