bank weigert geld?

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

Re: bank weigert geld?

#31 , 24 jun 2016 10:19

Ik begin ook het gevoel te krijgen dat de bank haar cliënt, de koper, niet goed kent. Indien ze die reeds langer zou 'opvolgen' zouden ze moeten/kunnen weten hoe de vork in de steel zit. Die relatie kan beter.
Ik heb geen zin om al die proza hier te lezen, dus mogelijk is het ergens vermeld, maar hoe lang is deze persoon reeds klant bij die bank? Als de bulk van zijn geld in het buitenland staat, en hij is hier pas een paar jaar klant bij een bepaalde Belgische bank, met niet zo héél erg veel geld op zijn rekening, dan is het normaal dat die bank vreemd opkijkt als die onopvallende, kleine klant, plots genoeg geld om een huis te kopen, vanuit het buitenland laat overkomen. Dit NIET melden, zou pas onverantwoord zijn.

Dus nogmaals: als de koper gewoon kan aantonen vanwaar dit geld komt (als het uit inkomen is, is een arbeidscontract en loonfiches voldoende, zou ik denken), is het probleem toch opgelost? Ik begrijp echt niet waarom de bank, die haar plicht doet door deze transactie in vraag te stellen, hier met de vinger gewezen wordt...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Bank & Beurs”