eneco aandeel

E10ne
Topic Starter
Berichten: 71

eneco aandeel

#1 , 20 jun 2016 14:25

Onderstaand is te vinden in FAQ van Eneco.
Mijn vriendin heeft zo'n aandeel (of obligatie) welke startte op 01/10/2014.
Nu zouden we willen overschakelen van energieleverancier, maar hetgeen hieronder is vermeld is me niet al te duidelijk.
Mijn vraag is of ze haar jaarlijks rendement al dan niet zou verliezen voor de resterende tijd bij veranderen van leverancier?
"U bent helemaal vrij om van energieleverancier te veranderen, ook als u Eneco Invest-obligatiehouder bent. U behoudt uw recht op rendement tot aan de eerstvolgende tussentijdse vervaldag (na 3 of 6 jaar) of tot aan de eindvervaldag indien u van leverancier verandert na 1 oktober 2020. Maar als u na afloop van de eerste of tweede periode van 3 jaar (op 1 oktober 2017 of 1 oktober 2020) niet langer klant bent bij ons, voldoet u niet langer aan de voorwaarden om obligatiehouder blijven (klant zijn bij Eneco voor gas en/of elektriciteit). Uw obligatie wordt dan geannuleerd en wij betalen u uw geïnvesteerde bedrag van €250 integraal terug. De obligatie kan niet worden doorverkocht en u kunt na stopzetting geen aanspraak meer maken op rendement."

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5410

#2 , 20 jun 2016 16:06

Tekst lijkt mij duidelijk : u krijgt de intrest tot aan de eerstvolgende vervaldag (dus op 01/10/2017) waarna met uw inleg (250€) en interest (x€) terugbetaalt. Het is NA STOPZETTING (op de eerstvolgende vervaldag) dat je géén aanspraak meer kan maken op rendement.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”