#1 , 10 mei 2016 10:26
Beste allemaal,
Volgende situatie stelt zich:
Een bedrijf wil me een bedrag van € 297 terugstorten. In plaats van mijn opgegeven rekeningnummer te gebruiken, voeren zij de storting uit op een heel oud rekeningnummer dat nog in hun administratie vermeld stond. Een rekeningnummer waartoe ik geen toegang meer heb, geen bankkaart, niets. Ik dacht zelfs dat het afgesloten was, want het betrof een rekening die ik destijds deelde met mijn ex-man.
Deze laatste beweerde ook effectief dat dat het geval was, toen ik hem contacteerde.
Helaas: het bedrijf in kwestie (X blijft erbij dat hun taak erop zit. Ik contacteer de bank in kwestie -ING- waar men mij fijntjes meedeelt dat de ex-man weldegelijk het geld goed ontvangen heeft en netjes heeft overgemaakt op zijn andere, actieve bankrekening.
Ik heb nu zowel X als ING verzocht hem te contacteren met de vraag of hij dit wil rechtzetten, maar blijkbaar is het dan nu rekenen op zijn "goodwill" om het terug te storten - of niet, natuurlijk.
In het laatste geval raadde ING me aan om een gerechtelijke procedure op te starten. Als het echt niet anders kan, ja. Bijna €300 is net wat teveel om te zeggen "hou maar bij". Maar wat zijn mijn rechten hier? Wie heeft ooit een dergelijk geval gezien/gehad en kan me advies geven?
Alvast hartelijke dank!