herziening hypothecaire lening

moonlady
Topic Starter
Berichten: 150

herziening hypothecaire lening

#1 , 02 mar 2016 08:43

even een vraagje. Mijn ex-man en ikzelf sloten in januari 2007 een hypothecaire lening af voor 135000€ met vaste rentevoet 4,4 op 20 jaar. Sinds januari 2012 zijn we officieel gescheiden, en sprak de rechter uit dat ik alles maar alleen dien te betalen, omdat ex LOOG in de rechtbank dat ik drie inwonende kinderen heb; waarvan 2 beroepsactief; terwijl ze alle 3 naar Leuven naar school gingen. Nu is de rentevoet ondertussen gezakt naar 1,60 vaste rentevoet op 11 jaar voor 94.835€ = het resterend saldo kapitaal. Doch; mijn ex-man WEIGERT te gaan tekenen bij de bank en daardoor kan de lening NIET geherfinancierd worden. Het is de bedoeling dat ik de woning zelf terug koop met preferentiële toewijzing; doch de notaris aangesteld door de rechtbank voor vereffening-verdeling doet NIET verder. De zaak moet nog naar de rechtbank en dat kan nog jaren duren. Als ik de lening pas kan laten herzien als alles binnen jaren uit de voeten is; dan betaal ik DOOR DE KOPPIGHEID van mijn ex-man zoveel duizenden euro's meer interesten. Kan ik hier echt niets tegen doen??????

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding