rekening

martipol
Topic Starter
Berichten: 2

rekening

#1 , 19 dec 2015 02:38

hallo
ik heb jaren een rekening op mijne naam, ben hertrouwd bij scheiding van goederen, nu moest ik zijne naam er ook bij zetten ,kan ik dit nog veranderen zonder dat hij het weet

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 19 dec 2015 08:11

Is hij medehouder of volmachthouder? En u 'moest' niets, u had ook kunnen weigeren.

Indien volmachthouder kan u de volmacht intrekken, indien medehouder dan kan het niet.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

martipol
Topic Starter
Berichten: 2

#3 , 19 dec 2015 19:59

dat is gemakkelijk u moest niets , sorry maar ik ben zelfstandige en heb alles op gebouwd en alles dan achterlaten kan ik niet

Reclame

LeenW
Berichten: 12839

#4 , 19 dec 2015 20:10

Als u toen onder bedreiging getekend hebt, kunt u het nog proberen te regelen (zie dan ook naar bewijskracht en verjaring), anders kunt u dit niet eenzijdig annuleren.

Franciscus
Berichten: 38602

#5 , 19 dec 2015 20:59

Van wie moest u die naam erbij zetten.

U kan ook een andere rekening op uw naam openen en geld van de ene rekening halen en dan cash op andere rekening storten...
(rekening houdende met maximale afhalingen)

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#6 , 20 dec 2015 06:55

Indien gehuwd (zelfs onder scheiding van goederen) kan één echtgenoot geen rekening openen bij een financiële instelling zonder dat de andere daarvan wordt verwittigd. Nog eens, indien hij volmachthouder is kan u hem laten schrappen, anders is de enige oplossing het geld ofwel af te halen, ofwel over te schrijven naar een andere rekening, beide handelingen zullen niet onopgemerkt voorbijgaan.

Ik herhaal, u 'moest' niets, ik veronderstel dat er geen pistool tegen uw hoofd werd gehouden. U bent toen onvoorzichtig geweest, het heeft weinig zin om eerst te huwen onder scheiding van goederen, daarna alles in één pot te gooien. Indien het een gezamenlijke rekening is hebt u een onverdeeldheid gecreëerd en zal u moeten kunnen bewijzen dat de gelden die u eraf haalt u toekomen, anders zal van 50/50 uitgegaan worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Terug naar “Bank & Beurs”