Schrapping lening gaat niet wel al getekend

Peggysue
Topic Starter
Berichten: 5

Schrapping lening gaat niet wel al getekend

#1 , 14 dec 2015 13:45

Ff kort schetsen: in 2007 is de vereffening en verdeling gebeurd met de melding erin dat ex mij ging laten schrappen vd lening.
Ik dacht dat allemaal ok was want mijn advocaat toen zei dat ik mocht tekenen omdat alles in orde was.
Nu in mijn nieuwe relatie willen wij samen een huis kopen en kom ik erachter dat ik dus nog altijd niet geschrapt ben vd lening! :evil:
Ik mag wel mee opdraaien als ex niet meer betaald maar verder ook niets. :cry:

Ik heb een aanvraag schrapping aangevraagd en heb negatief antwoord gekregen vd bank met als reden dat de inkomsten van ex te laag zijn naargelang zijn uitgaven????!!! En dit was blijkbaar ook al in 2007 zeiden ze!! En hij staat op de zwarte lijst vd nationale bank ook al sinds 2007 zeiden ze. :twisted: :x

Dus mijn advocaat heeft toen een grote fout gemaakt, en ikzelf ook door te tekenen toen maar ja...je vertrouwt toch op de bekwaamheid van je advocaat.

Nu is de vraag...is een manier... gerechtelijk dat ik toch geschrapt raak?
Kan ik eisen dat het huis alsnog verkocht wordt? Want ex heeft dus overeen gekomen afspraken nooit nagekomen en deze heeft hij wel ondertekend!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#2 , 14 dec 2015 15:12

Ik begrijp niet hoe het mogelijk is dat de notaris (en uw advocaat uiteraard) u niet attent gemaakt heeft op het feit dat die schrapping nog niet was toegezegd door de bank, u had dat m.i. niet mogen tekenen voor akkoord zolang dat niet geregeld was en uw advocaat heeft hier m.i. een steek van formaat laten vallen. Bent u zeker dat er in de vereffening-verdeling geen voorbehoud gemaakt is voor de overdracht van het huis naar uw ex zolang de schrapping van uw naam als mede-ontlener geen feit was?

Weet dat de bank daar inderdaad niet akkoord hoeft mee te gaan, vooral in dien ze (hier blijkbaar terecht) twijfelen aan de terugbetalingscapaciteit van uw ex.

Probleem is dat -mits niets voorzien in de vereffening-verdeling- er nu weinig aan te doen is; indien de bank bij u mocht aankloppen voor betaling beschikt u weliswaar over een vordering op uw ex maar dat is een schrale troost. In dat geval kan u inderdaad (voor zover de bank het zelf niet doet) de verkoop van de woning vorderen in het kader van de inning van die schuld bij uw ex. Aangezien de bank een hypotheek heeft zal zij eerst betaald worden.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Peggysue
Topic Starter
Berichten: 5

#3 , 14 dec 2015 16:05

Xenophon dank je voor de reactie....idd advocaat indertijd heeft grove fout gemaakt. Heb nu andere advocaat en die gaat zien wat we kunnen doen,dus hopen op een gunstig antwoord.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”