Spaar- en effectenrekeningen veranderen plots van titularis

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

Spaar- en effectenrekeningen veranderen plots van titularis

#1 , 29 okt 2007 20:21

Weg.
Laatst gewijzigd door Creatief op 14 aug 2010 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#2 , 29 okt 2007 20:26

Bankdirecteur om uitleg vragen.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#3 , 29 okt 2007 20:34

verwijderd.
Laatst gewijzigd door Creatief op 19 feb 2012 19:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

Lex
Berichten: 3149
Locatie: N51° 13.797' E004° 26.612'

#4 , 29 okt 2007 20:54

Grote fout, wat is een grote fout?

Misschien was de bediende effe verstrooid! Mensen maken fouten.
Vraag de 'vergissing' recht te zetten zonder uw verdere tussenkomst en vraag een bewijs van die rechtzetting.
Dat zou toch mogelijk moeten zijn.

Dat is toch wat ik zou doen.
Veranderen van bank zou ik niet doen.

j.demoor
Berichten: 10360

#5 , 31 okt 2007 15:29

“Art.1405.Gemeenschappelijk zijn :1. de inkomsten uit de beroepsbezigheden van elk der echtgenoten, alle inkomsten of vergoedingen die ze vervangen of aanvullen, evenals de inkomsten uit openbare of particuliere mandaten...4. alle goederen waarvan niet bewezen is dat zij aan een der echtgenoten eigen zijn ingevolge enige wetsbepaling.”(Burgerlijk Wetboek).

‘heeft hij bepaalde effecten en spaarrekeingen op één naam gezet‘ houdt geenszins in dat de bedragen ervan overgaan van gemeenschappelijk naar eigen vermogen van de titularis.Dit houdt wel in dat een niet-titularis er geen geld kan van afnemen zonder volmacht.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Creatief
Topic Starter
Berichten: 2513

#6 , 02 nov 2007 17:54

Bedankt voor de info, mijnheer Demoor. Alles is ondertussen terug op zijn pootjes terecht gekomen. De informatici van de online netbanking waren blijkbaar aan het experimenten. De bank informeerde me dat er niets was veranderd op papier. Ze zouden dit probleem wel voorleggen aan de zetel.

Luc
Berichten: 1894
Locatie: Evere

#7 , 02 nov 2007 21:41

.... De informatici van de online netbanking waren blijkbaar aan het experimenten. ...
Gelukkig dat mijn haren al grijs zijn. Geen reclame voor die bankinstelling en/of zijn informatici, als dit waar is.

Testen van wijzigingen van een informatiesysteem in een reële omgeving i. p.v. in een testomgeving is totaal, maar dan ook totaal uit de boze. En is waarschijnlijk niet toegelaten door de Bankcommissie (ofte CBFA).

De juridische waarde van de e-uitreksels zijn analoog aan deze van de papieren versie. Kan een jurist dit bevestigen?

Terug naar “Bank & Beurs”