Bankkantoor wisselen?

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Bankkantoor wisselen?

#1 , 21 sep 2015 16:52

Vraagje, ben wel niet zeker of dit de juiste plaats is.

Kan men als men niet tevreden is van zijn makelaar die kredieten aanbiedt van bank X, overgaan naar een andere makelaar die kredieten aanbiedt van dezelfde bank X?

Onze makelaar heeft ons 'verkocht' aan een andere makelaar, en we zijn helemaal niet tevreden van zijn dienstverlening.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5396

#2 , 21 sep 2015 18:03

Natuurlijk kan dat. Gewoon een nieuwe makelaar zoeken die uw bestaande kontrakten wil overnemen. Als er nog (voldoende) commissie te verdienen is aan een lopend kontrakt (en de overeenkomst tussen bank X en makelaar verbiedt dit niet aan de nieuwe makelaar) dan lukt dit wel.

artemis
Berichten: 3293

#3 , 21 sep 2015 18:16

Er kunnen wel overstapkosten aan verbonden zijn.

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 okt 2015 12:54

Hangt af van wat de makelaars met de banken afgesproken hebben. Er zijn bijvoorbeeld banken die specifiëren dat een klant die via een makelaar één van hun producten neemt, niet zomaar door een andere makelaar (die ook hun producten verkoopt) kan overgenomen worden.

Maar als je dus zelf een andere makelaar vindt die uw producten (= uw bestaande contracten) kán overnemen, is er geen probleem...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Bank & Beurs”