mastercard

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

mastercard

#1 , 14 aug 2015 18:17

Ik heb een vraag.
Ik wil software aankopen op internet.
Er is ook een 60dagen niet goed geld terug garantie.
Ik weet alleen niet of ik hun 100% kan vertrouwen.

Ik kan wel betalen met mastercard.
mijn vraag daarrond is:
-Ben ik helemaal beschermd met mastercard als ik niet tevreden ben over het product en mijn geld terug wil.
-Het geld gaat bij mij er pas op het einde van de maand van de rekening, maar komt het bij mij hun er al direct op? anders kan ik zo snel mogelijk mastercard laten weten om de transactie te annuleren?
-Nog andere dingen die ik moet weten hierrond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 14 aug 2015 19:49

De uitgever van je Mastercard zal je niet zomaar beschermen. In het geval van fraude wel natuurlijk, maar als je gewoon niet tevreden bent over het product zal je je tot de verkoper moeten wenden. Tenzij je een extra verzekering bij je kaart hebt die dit dekt.

Zeker als het over software gaat zou het iets te makkelijk zijn om gewoon te zeggen dat je niet tevreden bent, je geld terugkrijgen en de software gewoon verder gebruiken.
"sowieso" schrijf je zo.

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

#3 , 14 aug 2015 23:05

Als de software niet zou doen wat het normaal hoort te doen volgens hun, dan lijkt mij dat toch onder fraude te vallen?

Reclame

Didymus
Berichten: 2061

#4 , 15 aug 2015 10:14

Nee, fraude is: het product wordt niet geleverd, de verkoper haalt meer geld af dan wat je geauthoriseerd hebt, je kaartgegevens worden gestolen of misbruikt, etc.

Als je het niet vertrouwt, koop het dan niet. Zo simpel is het.
"sowieso" schrijf je zo.

jens10
Topic Starter
Berichten: 36

#5 , 15 aug 2015 11:16

Kan het misschien een beetje vriendelijker. Het is goed dat je mensen helpt op dit forum maar kan ook op een andere manier.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 15 aug 2015 11:48

Wat is er onvriendelijk aan mijn antwoord? Ik heb gewoon de basisregel van online shoppen geparafraseerd.

Paypal biedt trouwens wel goede kopersbescherming, is dat geen alternatief?
"sowieso" schrijf je zo.

Vely
Berichten: 72

#7 , 16 aug 2015 05:24

Lees zeker de algemene voorwaarden. Ik heb zo ooit niet wetend (maar moest dit eigenlijk wel verwachten) een abonnement gekocht ipv "gewoon" software. Jaar later nog eens het bedrag van mijn visa..
ik veronderstel dat de "niet tevreden geld terug" daar ook in uitgeklaard word

WP002
Berichten: 1479

#8 , 16 aug 2015 11:11

Lees zeker de algemene voorwaarden. Ik heb zo ooit niet wetend (maar moest dit eigenlijk wel verwachten) een abonnement gekocht ipv "gewoon" software. Jaar later nog eens het bedrag van mijn visa..
ik veronderstel dat de "niet tevreden geld terug" daar ook in uitgeklaard word
Wat dat laatste betreft, klopt het dat dat ging over een welbekend antivirus-pakket? Die vinken inderdaad standaard de optie "abonnement" aan, m.i. onwettig, maar ja, de hoofdzetel zit in het buitenland en begin maar eens te procederen.

JohnD
Berichten: 3580

#9 , 21 aug 2015 19:16

Ik begrijp die hele comotie hierond niet. TS je moet gewoon je laten registreren op PP. Als er problemen zijn kan je bij hen klagen. Die stellen dan een onderzoek in. Dat is niet het geval bij MC of VISA.

Ik heb een maand geleden ook software gekocht die via Paypal betaald werd. Ik ben toevallig niet tevreden over de software, ttz ze werkt niet naar behoren. Als de software ontwerpers het probleem niet kunnen oplossen ga ik gewoon aan hen mijn geld terugvragen. Ik heb zelfs nog niet eens de verkoopsvoorwaarden gelezen, omdat ik vrijwel zeker ben dat ik mijn geld ga terugkrijgen als het zover is. Negatieve publiciteit daar hebben ze schrik van, en dan is er nog PP om wat druk uit te oefenen. Kan het nog simpeler ?
Buiten de politiek correcte krijtlijnen durven denken is per definitie reactionair. Kortom, kritisch nadenken is rechts geworden. Dat is niet echt een compliment voor links" : Mia Doornaert in De Standaard

Terug naar “Bank & Beurs”