wat met een krediet bij een vereffening

stepisa
Topic Starter
Berichten: 11

wat met een krediet bij een vereffening

#1 , 04 aug 2015 17:17

Een vriend van me heeft een door de rechtbank bevolen vereffening aan zijn been van zijn bvba omdat de jaarrekeningen gedurende 3 jaar niet neergelegd werden.
Hierop heeft de bank het krediet opgezegd en voor meer dan 8000€ aan extra kosten aangerekend.

Mijn vraag: een vereffening is geen faling. Er is een vereffenaar aangesteld die perfect de verdere betalingen kon uitvoeren. Er was nooit 1 wanbetaling.

Welke rechten heeft mijn vriend nu nog.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 aug 2015 19:23

Je vriend zal deze betalingen moeten betalen er kan niks vereffend worden als de rekeningen niet betaald zijn, de rechtbank heeft uitgesproken dat je in vereffening bent en de vereffenaar moet alle betalingen nog doen.

Is er geel geld meer dan moet je naar de rechtbank gaan en je faillissement aanvragen !

Maar pas op heeft je vriend zich niet borg gesteld voor deze lening ?, zo ja dan zal hij dit persoonlijk moeten betalen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”