Soort overbruggingskrediet voor tweede woning?

davidos
Topic Starter
Berichten: 4

Soort overbruggingskrediet voor tweede woning?

#1 , 12 jul 2015 08:52

Hallo,

Ben van plan om een stuk grond te kopen om zelf een huis te bouwen om ze daarna te verhuren. Heb nog een hypotheek lopen op mijn eerste woning en moet dus ook een hypotheek hebben voor mijn tweede woning. Nu was mijn vraag aangezien ik dan twee leningen zou lopen hebben en dan een stuk van mijn spaargeld zou moeten aanspreken om bijvoorbeeld de eerste twee of drie jaar dan alleen mijn intresten van die tweede hypotheek af te betalen, tegen dan zou de woning af en verhuurt moeten zijn en dan gewoon na die twee of drie jaar mijn hypotheek maand na maand af te betalen net zoals ik doe bij mijn eerste hypotheek? Had al iets gelezen over een overbruggingskrediet, maar daarbij is het de bedoeling dat het geld dat je leent na twee of drie jaar volledig in één keer terugbetaald maar dat is ook mijn bedoeling niet...

mvg,
Davidos

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jul 2015 09:16

Ik denk niet dat veel banken je gaan volgen, je ziet het te rooskleurig in !

Overbruggingskredieten worden meestal toegekend aan grote aannemers voor het financieren van hun werken.

Dit word ook toegekend bij mensen die een woning gaat kopen maar eerst hun eigen woning wil verkopen en nog niet over het geld beschikken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

wanton
Berichten: 9891
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 12 jul 2015 09:38

Bij een overbruggingskrediet is het de bedoeling dat het krediet - in één keer - wordt terugbetaald met de opbrengst van de verkoop van de eerste woning.
Wat u wil, is eigenlijk een tweede hypotheeklening voor een andere woning.
U zal moeten onderhandelen met uw bank!
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#4 , 12 jul 2015 13:48

Davidos,

Theoretisch kan je hier perfect een tweede klassiek woonkrediet afsluiten, waarbij je bij een aantal banken tot maximaal 3 jaar uitstel van kapitaalbetalingen kan krijgen. In die periode betaal je intresten op de opgenomen bedragen (ic voor aankoop grond en voor de bouw). Na die drie jaar komt het kapitaaldeel er dan bij.
In praktijk zal veel afhangen van enerzijds de inkomsten, de eigen investering en de waarde van de waarborgen.

Bij een investering in opbrengsteigendom is de regel dat de bank max 80 % financiert. Betekent dus dat 20 % + notaris- en registratiekosten zelf opgehoest moeten worden. De Huurinkomsten worden voor max 75 % als inkomsten geteld. U heeft immers ook kosten (onroerende voorheffing, perioden van leegstand, kosten van onderhoud, al eens onbetaalde huur..)

Ga eens met uw bankier praten. Die kent uw situatie en kan nagaan wat in uw geval mogelijk is.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

davidos
Topic Starter
Berichten: 4

#5 , 12 jul 2015 22:27

Bedankt voor de reacties tot nu toe, ga alles nog eens bekijken want weet ook nog niet goed of ik wil verhuren of verkopen en ga zeker en vast eens langs de bank gaan...

Terug naar “Bank & Beurs”