Geldigheid cheque

MONACO
Topic Starter
Berichten: 152

Geldigheid cheque

#1 , 06 jul 2015 16:18

Tijdens een grote schoonmaak vond ik nog een cheque aan toonder van Bank Lambert, gedateerd 1972. Nu is mijn vraag of deze cheque nog geldig is of niet ?
vgrt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 jul 2015 19:12

Bank lambert bestaat al lang niet meer en na 33 jaar vrees ik dat het anders ook wel niet meer zal geldig zijn.

Dit rekening nummer bestaat zeker niet meer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

jefke007
Berichten: 1812

#3 , 06 jul 2015 23:32

Als het een voldoende groot bedrag is kan je het eventueel eens vragen aan de overnemer van die bank ( ik dat dat het tegenwoordig
ING- belgie is ), of zij die cheque nog willen betalen. Het zal wel van de goede wil van de bank en andere mensen afhangen of zij dit nog willen doen. Ondertussen is het al 43jaar geleden.

Reclame

giserke
Berichten: 2434

#4 , 07 jul 2015 00:03

De verandering van bank BBL naar ING is niet het probleem. Die rekeningnummers zijn gewoon overgezet naar de nieuwe bank.
Het probleem is hoogst waarschijnlijk dat de rekening waarvan die cheques moeten worden geint al lang niet meer bestaat.

basejumper
Berichten: 4628
Locatie: Diest

#5 , 07 jul 2015 23:39

google eens "geldigheidsduur cheque" dan zal je ook op dit forum tal van posts hierover terugvinden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”