Graag wat hulp/info over lopende lening

Tommy3390
Topic Starter
Berichten: 9

Graag wat hulp/info over lopende lening

#1 , 23 jun 2015 21:48

Geachte(n),

Om het in het kort samen te vatten:

Getrouwd, lening aangegaan (persoonlijke), gescheiden, ex betaald haar deel van lening niet meer, ze is handicap verklaard (bipolair borderline) en huurt een huis. (valt dus niks te rapen)

Mijn kant: Laatste 10j in privésector gewerkt, altijd braaf mijn deel van lening betaald, maar sinds de afgelopen 4 jaar slagen ze elk jaar de helft van mijn vakantiegeld aan en mijn teruggave van belasting helemaal.

Heb naar de bank gebeld, openstaand saldo is 7000, intresten door haar wanbetaling: 21000 (kwam in totaal op 28080 euro)

Ik ben dat aanslagen van vakantiegeld en teruggave van belasting kotsbeu. (ook al betaal ik mijn deel)

Is hier een oplossing voor buiten collectieve schuldenregeling? (want dan hou ik helemaal niks meer over)

Heb mij al laten vertellen over persoonlijk failliet...?

Of zijn er andere oplossingen?

Nog vragen? Stel maar....

Dank bij voorbaat,

Tom

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 jun 2015 22:02


Heb mij al laten vertellen over persoonlijk failliet...?
Dit bestaat niet voor NIET zelfstandigen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tommy3390
Topic Starter
Berichten: 9

#3 , 23 jun 2015 22:23

wat bedoelen ze hier dan mee?

http://www.magdademeyer.be/index.php?op ... &Itemid=37" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 24 jun 2015 05:45

Dit gaat hier wel over de collectieve schuld bemiddeling, als er na 7 a 10 jaar nog een bepaalde som open staat dat de rechter je die kan kwijtschelden, ik schrijf wel na 7 a 10 jaar als je in de de collectieve schuld bemiddeling gezeten heeft, en er geen zicht meer is op afbetaling van de schulden.

Dit zou echt wel te gemakkelijk geweest zijn .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#5 , 24 jun 2015 08:35

Mijn kant: Laatste 10j in privésector gewerkt, altijd braaf mijn deel van lening betaald, maar sinds de afgelopen 4 jaar slagen ze elk jaar de helft van mijn vakantiegeld aan en mijn teruggave van belasting helemaal.

Heb naar de bank gebeld, openstaand saldo is 7000, intresten door haar wanbetaling: 21000 (kwam in totaal op 28080 euro)

Ik ben dat aanslagen van vakantiegeld en teruggave van belasting kotsbeu. (ook al betaal ik mijn deel)

Is hier een oplossing voor buiten collectieve schuldenregeling? (want dan hou ik helemaal niks meer over)
Zonder je inkomen (bedrag) en vermogen (ben je nog eigenaar van een huis?) te weten kunnen we niet zeggen of er een oplossing is.

Hou wel rekening dat er meer dan waarschijnlijk geen "jouw deel van de lening" is: je bent immers voor 100% lener, net zoals je ex. Is je vrouw nog eigenares van de woning waarop de lening sloeg?

Tommy3390
Topic Starter
Berichten: 9

#6 , 24 jun 2015 09:20

Ik ben arbeider, mijn loon schommelt, afhankelijk tussen de 1250 en 1650 euro.

Er is geen woning, en de bank heeft mij op de zwarte lijst gezet.

De lening is aanvaard geweest enkel op basis van loon. (is geen hypothecaire lening)

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#7 , 24 jun 2015 11:14

oei, dacht ergens hypothecair gelezen te hebben, mijn fout.

Enige deftige oplossing zal dan zijn om een collectieve schuldenregeling aan te gaan, anders zal je blijvend met beslag zitten gezien het bedrag waarover het slaat en je inkomen. Dat is véél slechter dan een deftige CSR-regeling.

Terug naar “Bank & Beurs”