Oude aandelen gevonden op zolder gekocht huis

MARGAE
Topic Starter
Berichten: 2

Oude aandelen gevonden op zolder gekocht huis

#1 , 22 jun 2015 23:52

Hallo, ik heb een vraagje over aandelen aan toonder van een naamloze vennootschap
heb een paar maanden geleden een huis gekocht. Op het zolder van dat huis heb ik 3 papieren aandelen gevonden van een bedrijf dat CEKA NV heet een medische bedrijf denk ik aandelen aan toonder. Op 1 papier staat 100 aandelen op de 2de staat 10 aandelen en de derde staat 1 aandeel. heb nog nooit in aandelen gehandeld en heb geen kennis hierover. Ik zou graag meer informatie willen hebben erover en wil weten of dat ze nog iets waard zijn

MVG

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 23 jun 2015 07:49

van het bedrijf CEKA NV bestaan er 1.747 aandelen. Mogelijks hebt u wel gedematerialiseerde aandelen in de hand, aandelen die dus nog op papier bestaan, maar reeds "electronisch gemaakt zijn".

Ivm procedure tot verkoop: http://www.vfb.be/Vfb/Media/Default/ima ... fecten.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Inazuma
Berichten: 9773
Juridisch actief: Nee
Contacteer: Website Twitter

#3 , 23 jun 2015 10:23

111 aandelen op 1747 ?

Dat kan wel eens meevallen ;-)

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 jun 2015 10:40

111 aandelen op 1747 ?

Dat kan wel eens meevallen ;-)
Yep, meer dan 6% van de aandelen. Geen idee hoe groot het bedrijf is, maar als je dat aantal aandelen zou hebben van Omega Pharma om maar iets te zeggen, ben je schatrijk. Uiteraard zal het bedrijf waarover we spreken niet zo groot zijn, maar who knows hoe je er een mooie cent aan over...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Vandebos
Berichten: 16087

#5 , 23 jun 2015 13:33

Bedrijf Erd geruime tijd geleden overgenomen door alphaline...

giserke
Berichten: 2434

#6 , 23 jun 2015 14:19

111 aandelen op 1747 ?

Dat kan wel eens meevallen ;-)
Hm, zou me zeer sterk verbazen dat de huidige hoofdaandeelhouders niet opzoek zijn geweest naar die 6% aandelen.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 jun 2015 15:39

Tja, kan zijn, maar als de aandelen aan toonder zijn... PDF die JPV postte bevat de nodige info, zou ik zo denken...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

MARGAE
Topic Starter
Berichten: 2

#8 , 24 jun 2015 02:17

Hartelijk bedankt voor de informatie. Het klopt op de aandelen staat: vertegenwoordigt door 1747 aandelen. Zijn ze nog geldig? Hoe kan ik weten hoeveel ze waard zijn en moet ik wachten tot 2016 om ze te dematerialiseren? Dus ze zijn nu van mij of kan de eigenaar ze terug vragen. alvast bedankt voor de info.

MVG.

Vandebos
Berichten: 16087

#9 , 24 jun 2015 10:37

Zie het artikel dat JPV postte, je kan eventueel bij je bank langsgaan en deze het laten opzoeken.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#10 , 25 jun 2015 09:38

Dus ze zijn nu van mij of kan de eigenaar ze terug vragen.
Als de eigenaar erachter komt dat hij deze vergeten is in het huis, zou hij deze wel eens kunnen proberen terugkrijgen. Er dus op hopen dat hij dit niet meer weet. Als je het huis gekocht hebt met inboedel, zijn de aandelen wel van jou, aangezien ze deel uitmaakten van de inboedel.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Meeboo
Berichten: 1488

#11 , 25 jun 2015 09:41

Aandelen op toonder zijn toch altijd eigendom van de persoon die ze in handen heeft. hier staat geen naam op

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#12 , 25 jun 2015 09:46

Aandelen op toonder zijn toch altijd eigendom van de persoon die ze in handen heeft. hier staat geen naam op
Als de vroegere eigenaar kan aantonen dat hij deze gekocht heeft (betalingsbewijs) en TS kan niet bewijzen dat hij deze overkocht heeft / gekregen heeft van de vroegere eigenaar, dan bestaat de kans dat de aandelen toegewezen worden aan de vroegere eigenaar.

Als de vroegere eigenaar echter niet kan bewijzen dat het zijn aandelen zijn (en gezien hij de aandelen zelf al verloren is, denk ik dat de kans bestaat dat hij nergens meer een betalingsbewijs heeft), is diegene die ze nu bezit inderdaad eigenaar.

Misschien moet de TS inderdaad eens langs de bank gaan met die aandelen en zien hoeveel ze waard zijn en of hij deze zou kunnen verzilveren...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Bank & Beurs”