Betaling terugvorderen principe van onschuldigde betaling

Oisini
Topic Starter
Berichten: 3

Betaling terugvorderen principe van onschuldigde betaling

#1 , 15 jun 2015 14:55

Ik heb enkele maanden geleden een overschrijving gemaakt naar een verkeerd IBAN nummer.
Nadat ik hierachter gekomen ben - daar de juiste persoon niet betaald was - heb ik mijn Belfius bank gevraagd mij de contact gegevens te bezorgen van de houder de rekening waar ik het geld heb overgemaakt. Ik had gelezen dat je dit kan terugvorderen via het principe van onverschuldigde betaling.
Ik heb het adres gekregen vorige week van die rekeninghouder en heb er een aangetekend schrijven naartoe gestuurd met vraag het bedrag terug te storten.
Het aangetekend schrijven heb ik terugontvangen daar het adres onbewoond is.

Heeft iemand een idee hoe ik nu achter het adres kan komen van de houder van de bankrekening waar ik mijn foutieve overschrijving heb gemaakt.

Bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lanox
Berichten: 3522
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 jun 2015 15:03

Misschien eens beginnen uit te leggen hoe je aan dat verkeerde IBAN nummer bent geraakt, aangezien een typefout quasi uit te sluiten valt.

mava105
Berichten: 22270
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 15 jun 2015 16:13

Misschien eens via de bank zelf proberen met die persoon in contact te komen.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”