2 keer achter elkaar geld gekregen dat niet voor ons is

PowerPC603
Topic Starter
Berichten: 3

2 keer achter elkaar geld gekregen dat niet voor ons is

#1 , 30 mei 2015 23:58

Hoi,

We hebben een week geleden geld op onze rekening gekregen, afkomstig van Belfius, met de melding "hypothecair krediet".

Maar wij hebben niks bij Belfius (wij zijn klant bij Argenta en onze enige lening zit bij DVV), dit moet dus een verkeerde storting geweest zijn.

We hebben dan contact opgenomen met onze bank en alle gegevens over de transactie hebben we doorgegeven.
Argenta ging Belfius inlichten.
Daarna van Argenta de melding gekregen dat we het geld moesten terug storten vanwaar het kwam, dus terug naar afzender.


Nu zijn we een week later en is datzelfde bedrag (exact hetzelfde tot op de cent na) opnieuw op onze rekening gekomen.
Weeral rechtstreeks van Belfius met de melding "kredietsaldo".

Wat moeten we hiermee doen?

We hebben het er thuis al over gehad en we zullen in de week een Belfius kantoor binnenstappen om het nog eens te melden.

Stel dat het daarna nog eens opnieuw gebeurt (3e keer), wat dan?
Mogen we dan het geld houden?
Want dezelfde fout 3 keer maken, amaai.
Het is al 2 keer gebeurd.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
chantika
Berichten: 961

#2 , 31 mei 2015 09:06

DVV.

Ik betaal mijn cocoon+ verzekering van dvv en op mijn bankafschrift komt Belfius Insurance.

http://nl.wikipedia.org/wiki/DVV_%28verzekering%29


DVV of De Volksverzekering is een merk van de Belgische verzekeringsmaatschappij Belfius Verzekeringen

Sirkii
Berichten: 5396

#3 , 31 mei 2015 13:01

Gewoon wachten tot ze het terugvragen en dan teruggeven.

Reclame

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#4 , 31 mei 2015 15:49

en zeker al eens gaan aankloppen in een belfiuskantoor

basejumper
Berichten: 4619
Locatie: Diest

#5 , 31 mei 2015 20:49

U mag het geld niet houden als het niet voor u bestemd was. zet dat opzij. Men zal u vroeg of laat wel contacteren...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

PowerPC603
Topic Starter
Berichten: 3

#6 , 01 jun 2015 23:02

We hebben vandaag DVV gecontacteerd omtrent deze zaak en alles is duidelijk geworden.

Een half jaar geleden was de rente serieus gezakt en hebben we een herziening van onze lening aangevraagd.
Omdat er enorm veel herzieningen waren van andere klanten, duurde dit enorm lang vooraleer ons contract aan bod kwam.
Maar ze telden vanaf de datum van aanvraag tot de datum waarop de herziening rond was.

Dit leidde tot een overschot, en dat is hetgeen er op onze rekening werd gestort (2285 euro).
Het geld is dus wel degelijk van ons.

Van een financiele meevaller gesproken.

Maar toch vind ik het raar dat we geen bericht hierover gekregen hadden, anders waren we op de hoogte hiervan.

Eind goed, al goed, zaak opgelost. :)

Terug naar “Bank & Beurs”