Belfius stuurt aanmaning naar oud adres

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

Belfius stuurt aanmaning naar oud adres

#1 , 30 apr 2015 18:01

Sinds jaren heb ik een rekening bij belfius lopen die altijd op tijd is aangevuld.

sinds 4 jaar heb ik een lening lopen bij een andere bank en word mijn kaart/rekening amper gebruikt
deze ben ik altijd blijven doorbetalen.

Sinds 2 jaar ben ik verhuist, deze verhuis is aan jullie diensten doorgegeven (idkaart is niet ingelezen geweest)
geen probleem tot ze een aangetekende brief verstuurde naar het oud adres, blijkbaar hebben jullie op 14 april 2015 een brief gestuurd met de melding dat ik 25,30 € onder 0 zit voor een langere tijd en dat ik deze moet aanvullen.
op deze brief staat geen vervaldatum of termijn vermeld,
op 23 april sturen ze een aangetekende brief met de vermelding van 30,49€ +13,33€ kosten voor de brief. ook zonder vervaldatum

op het kantoor konden ze mij niet helpen en ze wisten zelfs ook niet waar die 5,19€ extra vandaan kwam op 14 dagen tijd.


mijn vraag, hebben ze recht op de extra bedragen? adres wijziging is doorgegeven maar nooit s de pas ingelezen, afschriften zijn nooit naar nieuw adres gestuurd wel de nieuwe kaart

moet er altijd een termijn vermeld worden?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#2 , 30 apr 2015 18:05

Neen, u moet er gewoon voor zorgen dat uw rekening niet negatief staat.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#3 , 30 apr 2015 23:05

Het is een gewone zichtrekening en het bedrag is verminderd met 2€per maand sinds vorig jaar,
mogen ze na amper 2weken na de eerste brief (niet aangetekend) al de 2de aangetekend sturen? En dan van 25€ naar43€ gaan?


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Reclame

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#4 , 30 apr 2015 23:16

Ja, dat zijn de administratiekosten die u hebt veroorzaakt.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#5 , 01 mei 2015 13:58

ik lees nogtans overal dat er een termijn wordt gehanteerd van 30 dagen indien er geen duidelijke termijn is vooropgesteld
ook worden de kosten op voorhand niet vermeld

dus zou ik als winkel u een factuur kunnen sturen zonder termijn en 1 week later opnieuw een factuur en dan 20€ meer kunnen vragen...
dit dan ook nog naar een verkeerd adres sturen

roharro
Berichten: 13439
Juridisch actief: Ja
Locatie: Plopsaland

#6 , 01 mei 2015 17:20

Appels met peren vergelijken......
als rekeninghouder moet u simpelweg de stand van uw rekening regelmatig controleren.
Het gaat hier over geen verkoop maar over de stand op een rekening.
Lees de bankvoorwaarden na. Daar staat het allemaal in.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

aceke
Topic Starter
Berichten: 138

#7 , 02 mei 2015 00:36

Het is toegelaten om onder 0 te gaan tot 1250 €, voorwaardes zijn mij nooit voorgelegd aangezien de rekenng door ouders is geopend toen zijnde als jongeren rekening.

Ook het feit dat ze naar het verkeerde adres alles sturen???

Het is niet de intrest die ik betwist maar de 20€kosten die ik moet betalen omdat zij een aangetekende hebben moeten sturen ook nar het verkeerde adres


Sent from my iPad using Tapatalk - now Free

Redrum
Berichten: 574

#8 , 04 mei 2015 09:29

Sinds 2 jaar ben ik verhuist, deze verhuis is aan jullie diensten doorgegeven (idkaart is niet ingelezen geweest)
Ben je officieel verhuisd dwz met domiciliewijziging?

Terug naar “Bank & Beurs”