lening tot 65 jaar.

gorens
Topic Starter
Berichten: 180

lening tot 65 jaar.

#1 , 12 apr 2015 11:55

steeds altijd een droom gewest om een huisje te kopen .
nu kom ik te horen van mijn vriend, dat je een lening bij de bank kan aangaan tot u 65 jaar ?

ik had informatie aangevraagd bij mijn bank voor een woonkrediet, de bank liet mij weten dat je een woonkrediet kan aangaan als een koppel bijeen woont.
een koppel moet ook een vast contract hebben van het werk.

eigenlijk is dat niet juist.
mijn broer had jaren geleden bij zijn bank een lening willen aanvragen. de bank liet hem weten dat hij nog veel centen moest sparen.
hij had in totaal voor 10 000 euro. dat was voor de bank niet genoeg. hij en zijn vrouw had alle twee vast werk.
hij kreeg die lening voor een huisje te kopen niet.

hij was nadien bij een andere bank geweest , mijn broer moest niet eens zoveel sparen en daar kreeg hij die lening dus wel.
een lening voor een huisje mogen aanvragen tot jou 65 jaar ? nog nooit van gehoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4626
Locatie: Diest

#2 , 12 apr 2015 16:52

Beste,

Wat is eigenlijk uw vraag? bedoelt u daarmee starten met lening tot 65 of eindigen Op 65?
de meeste banken wensen dat krediet afloopt rond pensioen leeftijd. Reden is dat pensioenuitkering doorgaans pak lager ligt dan loon. Secundo wordt schuldsaldoverzekering ook moeilijk en duur na 65.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Meeboo
Berichten: 1488

#3 , 13 apr 2015 08:47

U kan ook gerust alleen een lening aangaan. Dat is niet enkel weggelegd voor koppels.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”