Wat best te doen

Curieuske
Topic Starter
Berichten: 9
Locatie: Oostende

Wat best te doen

#1 , 19 aug 2007 11:58

Hallo iedereen,

wij zijn een jong koppel, eindelijk is het zover gekomen, we gaan allebei ons ouderlijk huis verlaten, om samen te gaan wonen.

We gaan een appartement huren, ik denk dat we maandag 20 augustus een geschikt appartement gaan vinden na een lange zoektocht.

Maar bon, huren kost geld, daarom gaan we een gezamenlijke zichtrekening openen.

Hoe gaan we het best te werk? Wat ik vooral zou te weten willen komen is bij welke bank we het best nu een zichtrekening openen? Want ik ben nu alle sites van de verschillende banken aant bekijken, waar voor mij is het meeste toch wel chinees!!

Kan iemand mij een bank aanbevelen? Of mag dit niet via het forum?

Dus we willen eigenlijk onze huur betalen, inkopen doen, (meubels, eten en drank, multimedia apparaten kopen) ...

Ik denk dat internetbankieren dan uitgesloten is zeker? ik had ergens gelezen dat je dan niet kon betalen met een bankkaart, wat natuurlijk wel nodig is voor de inkopen!!

Kan iemand mij helpen bij deze beslissing?

met vriendelijke groeten

curieske

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Lori
Berichten: 221

#2 , 19 aug 2007 12:08

Hallo iedereen,

wij zijn een jong koppel, eindelijk is het zover gekomen, we gaan allebei ons ouderlijk huis verlaten, om samen te gaan wonen.

We gaan een appartement huren, ik denk dat we maandag 20 augustus een geschikt appartement gaan vinden na een lange zoektocht.

Maar bon, huren kost geld, daarom gaan we een gezamenlijke zichtrekening openen.

Hoe gaan we het best te werk? Wat ik vooral zou te weten willen komen is bij welke bank we het best nu een zichtrekening openen? Want ik ben nu alle sites van de verschillende banken aant bekijken, waar voor mij is het meeste toch wel chinees!!

Kan iemand mij een bank aanbevelen? Of mag dit niet via het forum?

Dus we willen eigenlijk onze huur betalen, inkopen doen, (meubels, eten en drank, multimedia apparaten kopen) ...

Ik denk dat internetbankieren dan uitgesloten is zeker? ik had ergens gelezen dat je dan niet kon betalen met een bankkaart, wat natuurlijk wel nodig is voor de inkopen!!

Kan iemand mij helpen bij deze beslissing?

met vriendelijke groeten

curieske
Als je niet graag extra kosten betaald die sommige banken vragen bij een zichtrekening en bankkaarten ,dan kan ik je argenta wel aanbevelen.Maestro/bancontact/visa worden er gratis verstrekt .Beheerskosten en verrichtingskosten in Belgie zijn ook gratis bij deze bank .De zichtrekening noemt men daar giro+ rekening.

dieke
Berichten: 1299

#3 , 19 aug 2007 18:38

Hey curieuske

Je verwart de term 'internetbankieren' met iets anders, namelijk de banken die alleen via internet werken en geen kantoren hebben waar je terechtkan.

Zo goed als elke bank biedt tegenwoordig internetbankieren aan aan zijn klanten. Dat wil zeggen dat je via je PC overschrijvingen kan uitvoeren via je zichtrekening, maar je kan evengoed met je bankkaart betalen in een winkel. Ook kan je geld uit de muur halen.

Een voorbeeld van een pure 'internetbank' is Rabobank.be dacht ik. Voor wat jullie voor ogen hebben, zijn zulke banken inderdaad niet aan te raden. Dat is eerder voor mensen die wat willen sparen en niet meteen altijd met dat spaargeld willen moeten kunnen 'werken'. Vaak bieden zulke internetbanken redelijk hoge 'winsten' op je spaargeld omdat zij ook niet de kosten hebben die andere banken wel hebben.

Argenta biedt inderdaad heel wat diensten gratis aan, ze hebben ook internetbankieren ter beschikking en ze hebben kantoren (die wel niet altijd even toegankelijk zijn als de kantoren van de grote bonzen zoals KBC en Fortis).

Wij zijn bij KBC maar voornamelijk omdat een goede vriend van ons er directeur is. Ik denk dat wij anders ook Argenta of zo zouden genomen hebben.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”