Bankrekening

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: Bankrekening

#31 , 28 nov 2015 12:21

wordt gesuggereerd dat de Euro CV ook bij Companies House dient te zijn ingeschreven. Lijkt mij enigszins onlogisch omdat het toch om een Belgische vennootschapsvorm zou gaan?! Of zijn dat inschrijvingen van de Engelse bijhuizen van Belgische Euro CVs?
Dit zijn de Engelse aandeelhouders (ltd's) die zijn als slapende vennootschappen ingeschreven in het VK.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Fortuin
Berichten: 1013

#32 , 28 nov 2015 13:59

Bedoelt u de combinatie "limited company en Euro CV" zoals hier beschreven: http://westland-consulting.wix.com/zake ... v-gvc/cs90? Zou zo'n Euro CV een Belgisch bankrekening krijgen?

In een andere thread (http://www.juridischforum.be/forum/view ... hp?t=21878) wordt gesuggereerd dat de Euro CV ook bij Companies House dient te zijn ingeschreven. Lijkt mij enigszins onlogisch omdat het toch om een Belgische vennootschapsvorm zou gaan?! Of zijn dat inschrijvingen van de Engelse bijhuizen van Belgische Euro CVs?

Wilt u ons meer over de leuke fiscale dingen willen vertellen?
Neen! Zeer zeker niet. Als de data miner het al niet zou opmerken, schreeuwt dat echt "IK BEN IETS AAN HET DOEN DAT NIET IN ORDE IS!".

Er zijn echter wel bepaalde handelingen en/of transacties die geen belastbare zetel creëren in België. Start je een broodjeszaak, dan is deze sowieso belastbaar in België, en zal je dus een bijhuis moeten oprichten.

Ben je echter een internationaal kunstenaar, dan kan je bv. werken met twee vennootschappen; een Britse en een Belgische. Mits een paar contracten kan je er dan voor zorgen dat het hoofdkwartier in het VK is en dat het meeste van de winst daar belastbaar is (aan 20% in plaats van de 33.99% hier). Belangrijk in dit geheel is wel dat je de vennootschap niet mag besturen vanuit België.

je moet er wel wat omzet/winst voor draaien, maar eens je op dat niveau zit kan dat toch een aanzienlijke besparing opleveren. De ene sector leunt zich daar al al wat beter aan dan de andere, natuurlijk. Is eigenlijk hetzelfde "spel" dat de multinationals spelen.

Wilhelm
Berichten: 10

#33 , 28 nov 2015 21:24

Ergens las ik vandaag dat een limited, om zich bij de KBO te kunnen inschrijven, over een Belgische bankrekening dient te beschikken. Mijn mooie Viabuy-hack zal dus ingeval van een Belgisch bijkantoor niet opgaan. Ook een Letse bankrekening zal dan geen optie zijn. Maar is een Belgische bankrekening daadwerkelijk verplicht?

De vraag is dan ook of een limited zich altijd bij de KBO dient in te schrijven.

Volgens Engelse wetgeving lijkt mij een oplossing zoals Viabuy geen probleem. Belastingteruggaven zouden ook een probleem kunnen opleveren omdat ik me niet kan voorstellen dat de FOD Financiën het juiste betalingskenmerk zal gebruiken..
Laatst gewijzigd door Wilhelm op 28 nov 2015 21:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#34 , 28 nov 2015 21:35

Bij de inschrijving vraagt men de laatste maanden niet meer naar je bankrekening !

Ik heb dit jaar nog een drietal keren een vennootschap laten inschrijven en niemand vraag je daar naar, ook op de griffie van de rechtbank waar je de statuten en de publicatie afgeeft vraag men er niet naar.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Wilhelm
Berichten: 10

#35 , 30 nov 2015 22:25

Heeft het vragen naar een Belgisch bankrekening überhaupt een wettelijke grondslag?

denlowie
Topic Starter
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#36 , 01 dec 2015 08:17

Tot een paar jaar geleden vroeg men dit en vermelde men dit ook als je u papieren ging neerleggen op de rechtbank van koophandel voor de publicatie, en ja daar is een wet dat zegt dat elke handelaar verplicht een Belgische bankrekening moet hebben waar dit juist in de wet staat dit weet ik niet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Bank & Beurs”