Hallo,
Een paar weken geleden was ik op reis in Spanje. Ik had mijn kredietkaart en gewone Maestrokaart mee, beiden aan dezelfde bank gekoppeld (FORTIS).
Het bleek vrij vlug dat mijn Maestrokaart onbruikbaar was om geld af te halen ... ik kreeg altijd maar foutmeldingen. Een bediende in een lokale bank zag op haar computer dat mijn bank de transactie weigerde. Er stond nochtans zeker genoeg geld op de rekening en de kaart was actief.
Mijn vriend (die zijn Maestrokaart ook bij FORTIS heeft) probeerde het ook en hup ... alweer foutmeldingen.
Ik contacteerde mijn ma en zei ging bij FORTIS langs om uitleg te vragen. Daar vertelden ze juist het omgekeerde: het probleem lag in Spanje.
Het is dus duidelijk dat ene liegt ... en aangezien ik de laatste tijd weinig goede ervaringen met FORTIS heb, ben ik nog niet zo zeker dat het de Spanjaarden zijn die liegen. Ik had helaas mijn Maestrokaart van mijn andere bank niet bij om in Spanje ook te proberen.
We hebben dan maar beide geld afgehaald met onze VISA, maar hier zijn dus kosten aan verbonden. Dit vinden we eigenlijk niet eerlijk.
Kunnen wij FORTIS vragen deze kosten terug te betalen? Tenslotte betalen we beiden een bedrag per jaar voor die Maestrofunctie. En de ene keer dat we ze nodig hebben, werkt ze niet ...
Lenny