kan bank rekening blokeren

enorme schulde
Topic Starter
Berichten: 5

kan bank rekening blokeren

#1 , 30 jul 2007 22:48

In mijn twintiger jaren heb ik enorme schulden bij diverse banken opgebouwd.
ik heb loonbeslag .
Ben invalide
4 jaar geleden heb ik een postchequerekening kunnen openen.
Verleden week zag ik een reclame over een gratis rekening bij ing de lion account.
Heb zo een rekening aangevraagd en ook gekregen.
Nu vraag ik me het volgende af :
Bij ing en vroegere bbl heb ik nooit een krediet afgesloten en geen schulden.
Maar wel bij banken de ze intussen hebben overgenomen zoals westkrediet.
Kunnen zij het geld afhalen die ik op een ing rekenig zet omdat ik schulden heb openstaan bij firmas die ze hebben overgenomen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper
Berichten: 4625
Locatie: Diest

#2 , 01 aug 2007 15:36

Uw schuldeisers kunnen hun rechten laten gelden. Dat betekent dat zij bewarend beslag (en later eventueel uitvoerend beslag) kunnen leggen op rekeningen bij eender welke bank, voor zover zij natuurlijk kennis hebben van het feit dat u daar een rekening aanhoudt.
Record Bank is de rechtsopvolger van Westkrediet. Sinds 2000 werden eveneens DIPO Spaarbank, De Vaderlandsche Spaarbank, Sodefina, AGF Belgium Bank, Mercator Bank en Eural Spaarbank opgeslorpt.
Record Bank is een dochteronderneming van ING.
Bij dergelijke fusies en overnames is het de intrinsieke bedoeling om de back office functies (ondermeer kredietsecretariaten en waarborgbeheer) te centraliseren en aldus kostenbesparingen te realiseren.
Indien je dus nog schulden had bij Westkrediet is de kans bijzonder groot dat binnen afzienbare tijd het kredietsecretariaat van ING (die ongetwijfeld de "kredietsecretariaatjes" van de kleinere bankjes zal centraliseren) op die schulden zal uitkomen. Zie hier ook de vragen op dit forum mbt kredieten van Fortis. Na de fusies van Generale Bank, ASLK, Tiense Bank, Metropolitan Bank en Krediet aan de Nijverheid (nu Fintro) tot Fortis werden de kredietsecretariaten gecentraliseerd, waardoor schuldenaars soms jaren na datum op hun verplichtingen gewezen werden.
Overeenkomstig de eenheid van rekeningen die je in de algemene voorwaarden aanvaardde kan ING dan een stuk van die schuld proberen te recupereren.
Toch wel bizar dat je nog een rekening kreeg terwijl je vermoedelijk in het bestand van wanbetalers Nationale Bank van Belgë? genoteerd bent.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”