Als ouder borg staan bij lening kind ?

erwin.H
Topic Starter

Als ouder borg staan bij lening kind ?

#1 , 09 mar 2014 20:11

Dag allen,

Gelieve deze situatie even te willen bekijken.

Mijn dochter (25) is lerares maar heeft nog geen vaste klas en werkt met korte interims.

Om een hypothecaire lening te krijgen moet ze de loonfiches van drie opeenvolgende maanden voorleggen . In de huidige situatie kan het nog jaren duren voor ze "vast" werk heeft en zolang kan ze niets bouwen of kopen.

Zijn er banken die mijn dochter toch een lening zouden geven als ik borg sta ? Ik ben vastbenoemde militair.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 10 mar 2014 17:16

Beste

Borgstellingen "om niet" zijn niet meer toegelaten tenzij u zelf een economisch belang heeft bij het gebeuren. Dat is een - terechte - bescherming van de wetgever die voorkomt dat kredietverstrekkers ouders of borgstellers misbruiken om zwakke dossiers te flatteren. Indien uw dochter geen vast werk heeft is dat inderdaad een zwak element en zal ze nog even geduld moeten oefenen. Enige mogelijkheid is dat u bvb 20 % mede - eigenaar wordt. Dan kan u wel als medeschuldenaar optreden en wordt het globaal dossier bekeken. Op dat ogenblik heeft u zelf een economisch belang en zijn er meer mogelijkheden.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”