Vraag lening

Kaarsjes54
Topic Starter

Vraag lening

#1 , 17 aug 2013 18:07

Beste,

Tijdens mijn echtscheiding moest ik als enige opdraaien voor een lening die mijn man had afgesloten en waar ik voor heb moeten meettekenen. Dit omdat hij onvermogend was. Hij werkte wel bij in het zwart.

Dit gaat om een lening die is afgesloten ergens van voor 1995. De exacte datum weet ik niet meer omdat ik de papieren hiervan niet heb liggen.

De bank waar deze lening is aangegaan ging akkoord dat ik het openstaande bedrag afbetaalde met 70 euro in de maand.

Ondertussen is de hoofdsom afbetaald er blijft er enkel nog voor ongeveer 1000 euro contractuele schadevergoeding en zo een 8000 euro verwijlinteresten over.

Mijn vraag is nu of deze interesten of schadevergoeding zal blijven stijgen? Indien dit het geval is dan zal ik levenslang moeten blijven betalen omdat het verschuldigde bedrag steeds groter wordt ook al betaal ik elke maand een heel klein stukje af.

Een familielid heeft wel de opmerkingen gegeven dat ik in feite niets meer moet betalen wegens verjaring. Klopt hier iets van? Ik durf dit niet de vragen aan de bank omdat ik niet wil dat ze mijn vraag als vijandig beschouwen en gaan vragen om alles in één keer te betalen. Vandaar mijn vraag aan jullie.

Alvast bedankt voor jullie reactie(s).

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding