autolening

De l'arbre Danny
Topic Starter
Berichten: 1
Locatie: Westerlo

autolening

#1 , 12 jan 2006 15:14

Beste,

ik ben onlangs van bank verandert ivm een hypothecaire lening, doch heb ik nog een lopende autolening bij mijn vorige bank. Kan mijn vorige bank mij verplichten een zichtrekening te behouden? n.b.: Ik vind hierover niks terug in dat specieke contract.

Of is het mss. toch aan te raden bij die bank klant te blijven (ben klant sinds 20 jaar)
mvg, Danny

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sperwer
Berichten: 1155

#2 , 13 jan 2006 07:17

nee, want dan doen zij aan koppelverkoop. en dat is bij wet verboden.

Gast

#3 , 15 mar 2006 18:08

als men geen zichtrekening heeft: hoe gaat men dan terugbetalen? Ik heb geen weet van een bank die je een rekeningnummer geeft waarop je kan storten onder referentie X.

'k wil mij niet uitspreken over de vraag of de bank kan worden verplicht om een dergelijk rekeningnummer te cre?ren (en dan nog kosteloos), maar praktisch bekeken zou ik aanraden om bij de bank met autolening te vragen wat de goedkoopste zichtrekening is (bij veel banken heb je verschillende formules en hoeft een zichtrekening net zooo duur te zijn)

Reclame

sperwer
Berichten: 1155

#4 , 16 mar 2006 07:12

hoe je een lening terug betaald, daar elke maand het geld te storten op de rekening van de leningverstreker. wat heeft een eigen zichtrekening daar mee te maken.
en elke lening heeft een eigen referentie nummer, hoe weet de bank anders wat er word terug betaald. je moet immers dat geld niet op je eigen rekening storten.

Gast

#5 , 16 mar 2006 08:45

in het geval van een krediet verstrekt door de bank, wordt (althans toch voor wat betreft mijn leningen) door de bank gedebiteerd van mijn zichtrekening bij die bank. ik moet er 'enkel' voor zorgen dat er voldoende provisie op mijn rekening is.

ik moet dus zelf niet gaan overschrijven op een bepaald rekeningnummer. Het is een geautomatiseerd systeem gelinkt aan de zichtrekening: op datum x wordt bedrag y gedebiteerd van rekening z

en ja.. ik moest dus geld op mijn eigen rekening storten (indien mijn inkomsten niet op die rekening werden gestort).

Sheila1
Berichten: 20
Locatie: limburg

#6 , 24 aug 2006 20:00

Beste,

Indien u hierover niets terugvindt in het contract, dan verplicht u niets om bij die bank te blijven.

U kan perfect vanuit een andere bank de lening volstorten of terugbetalen rechtstreeks op het kredietnummer (deze heeft dezelfde constructie als een rekeningnummer xxx-xxxxxxx-xx).

U dient wel op te letten dat het openen van die zichtrekening bij de desbetreffende bank geen korting gaf op uw krediettarief. Indien dit wel zo is, dan wordt uw krediettarief terug verhoogd met de toegestane korting. (Dit is meestal wel niet gangbaar voor autokredieten).

Grtjes,
Sheila1

Terug naar “Bank & Beurs”