Bankrekening geblokkeerd

Snl
Topic Starter
Berichten: 1

Bankrekening geblokkeerd

#1 , 12 jun 2013 14:14

Hallo iedereen,

Ik zit met een groot probleem. Sinds een paar dagen is mijn bankrekening geblokkeerd. Overschrijvingen lukken niet, betalen aan de kassa geeft de melding 'saldo ontoereikend' (is totaal niet zo, ik heb sinds een paar weken eindelijk een nieuwe job), en afhalingen idem. Aan het loket van mijn bank wist iemand me te zeggen dat het normaal was, omdat ik de nieuwe kaart nog niet gebruikte (Citibank is Beobank geworden). Ik zei dat online overschrijven ook niet lukt wat hij vreemd vond. Hij heeft wat verder gezocht in mijn dossier en wat bleek? Mijn rekening is geblokkeerd. De man wist me iets te vaag te zeggen over 'code 06' ofzo en 'contentieux'. Hij zei dat hij me niet kon helpen en dat ik de Nationale Bank moet contacteren.

Ik heb gegoogled maar ik kan hier niks over terugvinden. Ik heb morgen eindelijk een vrije dag, dus ik ben van plan om naar Brussel af te zakken (met het weinige cash geld dat me overblijft.. ik heb zelfs mijn huur nog niet kunnen betalen door deze zaak.) Maar waar moet ik naartoe? Moet ik daar gewoon aan een loket aanschuiven? Wat moet ik bijhebben? Hoe lang moet ik nog overleven op de 30 euro die ik nog op zak heb?

Ik had een vermoeden dat het misschien iets te maken had met een oude kredietkaart die ik niet afbetaald kreeg omdat ik een lange tijd geen vast werk vond en van interimopdracht naar interimopdracht moest gaan. Ik heb deze week echter een brief van de bank gekregen, een soort attest, dat die schuld nu volledig vereffend was. Ik heb naar mijn weten geen andere schulden. Mijn bpaid mastercard is niet geblokkeerd, maar dat is maar een oplaadbare mastercard waar niets opstaat. Enkel mijn bankrekening is geblokkeerd dus ik ga nu dagelijks werken en ik heb zelfs geen toegang tot mijn loon.

Dit is een heel lastige situatie dus alvast bedankt voor jullie hulp.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
kuku
Berichten: 103

#2 , 15 feb 2017 14:52

Kan je es zeggen wat er toen had afgespeeld . Ik heb dat ook meegemaakt en bleek dat ik en mijn partner overleden waren verklaard door de bank , een fout in hun systeem resultaat ik moest meer dan 3000 euro betalen een hun terwijl fout bij hun lag en 560 euro betalen want ik stond 3 maand achter en anders gingen ze loonbeslag doen .

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”