Problemen met bank, omzetverlies... en nu?
Geplaatst: 13 mei 2013 18:50
Beste forum-bezoekers,
Probleem 1:
Mijn bank heeft door een administratieve fout mijn account verwijderd. Ik ben als bedrijf dus volledig buiten werking gesteld om
geld via electronisch over te maken. Aangezien ik veel omzet misloop doordat ik mijn electronische bestellingen niet meer
kan verwerken (functioneert niet) heb ik een klachtenbrief verstuurd. Zij hebben de fout toegegeven.
Mijn bank stelt daarin op dat zij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden voor omzetverlies, ook niet terwijl zij een gigantisch
grote fout maken. Ik heb een omzetverlies van 3.000 euro per 5 werkdagen en loop nu het risico om gestelde afspraken in
mijn service-contracten niet na te kunnen komen.
Probleem 2:
Heden zou ik mijn brief met nieuwe inloggegevens ophalen, echter is het kantoor de brief kwijt. Mijn bank laat weten dat ze diverse
brieven kwijt zijn geraakt waardoor ik wederom 4/5 werkdagen uit de running ben banktechnisch gezien. Ze maken wederom
nieuwe inloggegevens aan en zullen deze opsturen.
Sta ik nu echt juridisch aan de grond? Heeft iemand advies om dit juridisch te verhalen aangezien deze twee weken mij als
bedrijf ontzettend kwetsbaar maken. En dat is in een huidig economisch klimaat al moeilijk genoeg.
[ Namen verwijderd conform regels forum: Vandebos]
Probleem 1:
Mijn bank heeft door een administratieve fout mijn account verwijderd. Ik ben als bedrijf dus volledig buiten werking gesteld om
geld via electronisch over te maken. Aangezien ik veel omzet misloop doordat ik mijn electronische bestellingen niet meer
kan verwerken (functioneert niet) heb ik een klachtenbrief verstuurd. Zij hebben de fout toegegeven.
Mijn bank stelt daarin op dat zij niet aansprakelijk gehouden kunnen worden voor omzetverlies, ook niet terwijl zij een gigantisch
grote fout maken. Ik heb een omzetverlies van 3.000 euro per 5 werkdagen en loop nu het risico om gestelde afspraken in
mijn service-contracten niet na te kunnen komen.
Probleem 2:
Heden zou ik mijn brief met nieuwe inloggegevens ophalen, echter is het kantoor de brief kwijt. Mijn bank laat weten dat ze diverse
brieven kwijt zijn geraakt waardoor ik wederom 4/5 werkdagen uit de running ben banktechnisch gezien. Ze maken wederom
nieuwe inloggegevens aan en zullen deze opsturen.
Sta ik nu echt juridisch aan de grond? Heeft iemand advies om dit juridisch te verhalen aangezien deze twee weken mij als
bedrijf ontzettend kwetsbaar maken. En dat is in een huidig economisch klimaat al moeilijk genoeg.
[ Namen verwijderd conform regels forum: Vandebos]