visa aankopen

Jan Solders
Topic Starter

visa aankopen

#1 , 15 feb 2013 15:23

Vroeger kon ik met mijn visakaart oeverschrijvingen doen met de PC bv aankoop van concerttickets doen.
Nu vragen ze me op het laast steeds om de kaart in een Card reader te steken en geven nog enkele instructies om af te ronden. Ik heb geen card reader en voor de bank is het geenenkel probleem mij deze te laten bezorgen. Wel zie ik op hun web-site dat ze dan automatisch een homebanking abonnnement aan u geven. Is dat logisch? ik wil alleen soms aankopen op het internet doen.
Nb voor concertickets heb ik nog de mogelijkheid gewoon met een overschrijving te werken , maar om een treinbiljet online te kopen gaat dat niet.
Besluit Wat is de mogelijkheid om online aankopen te doen zonder home banking te moeten hebben.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 15 feb 2013 16:36

Homebanking kost toch niets?

Jan Solders
Topic Starter

#3 , 15 feb 2013 23:08

Zeer eigenaardig antwoordje. Het gaat hier helemaal niet over geld. Ik zou graag enkel en alleen online aankopen kunnen doen zonder dat ik home banking moet nemen. Daar wil ik zelfs voor betalen. Ik wens gewoon geen home banking en zeker niet omdat het me opgedrongen wordt.
Tussen haakjes . Nog enkele jaartjes verder en ge zult eens zien wat de banken wel zullen aanrekenen voor home banking, met de nodige indexeringen regelmatig. Gewoon nog wat wachten tot de meerderheid home banking heeft

Reclame

Alfred J

#4 , 16 feb 2013 08:55

Ben je zeker dat je de juiste aanduiding doet online en niet per ongeluk voor bancontact kiest? Een kaartlezer en bevestiging (met de M2 toets) is typisch iets voor online bancontact voor zover ik weet.

De betalingen met mijn mastercard staan los van mijn pc banking, enige dat ze vragen is mijn kaartnummer, vervaldatum en CVC code. Is ook zo met de 'prepaid' mastercards van bvb bPost, of Vikingcard, ...

Ook hier vind ik terug dat er enkel de kaartnummer, vervaldatum en soms CVC code nodig is.

denlowie

#5 , 16 feb 2013 11:20

Belfius heeft ook een MasterCard Gold Prepaid, beste kaart die er is kan nooit in de problemen mee komen, geld op, kopen stopen !! :lol:
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

fendtje

#6 , 16 feb 2013 11:56

Vroeger kon ik met mijn visakaart oeverschrijvingen doen met de PC bv aankoop van concerttickets doen.
Nu vragen ze me op het laast steeds om de kaart in een Card reader te steken en geven nog enkele instructies om af te ronden. Ik heb geen card reader en voor de bank is het geenenkel probleem mij deze te laten bezorgen. Wel zie ik op hun web-site dat ze dan automatisch een homebanking abonnnement aan u geven. Is dat logisch? ik wil alleen soms aankopen op het internet doen.
Nb voor concertickets heb ik nog de mogelijkheid gewoon met een overschrijving te werken , maar om een treinbiljet online te kopen gaat dat niet.
Besluit Wat is de mogelijkheid om online aankopen te doen zonder home banking te moeten hebben.
is heden ten dage een extra beveiliging van uw kaart
is niet op alle site's zo.
maar raakt meer en meer ingeburgerd.
is een antifraude maatregel.

Oude Belg

#7 , 16 feb 2013 16:43

Ben je zeker dat je de juiste aanduiding doet online en niet per ongeluk voor bancontact kiest? Een kaartlezer en bevestiging (met de M2 toets) is typisch iets voor online bancontact voor zover ik weet.
Dat was vroeger. Nu is aanmelden met een kaartlezer vrijwel steeds nodig, ook voor visa. Persoonlijk vind ik bankieren met een smartphone eenvoudiger : alleen een code nodig, geen reader. Zal wel aan m'n leeftijd liggen.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

basejumper

#8 , 17 feb 2013 19:54

Beste,

Aankopen over internet leverden in het verleden te dikwijls problemen op. Oplichting, het onbeveiligd gebruiken van kredietkaarten op minder bonafide sites enz.
Toen kregen banken op hun kop want niet de consument was verantwoordelijk maar de bank...
vandaag zal u bij een ernstige bank via internet enkel nog op een beveiligde manier kunnen betalen met uw kredietkaart. Andere manieren van betalen zijn veel en veel onveiliger.En beveiligd betalen via internet is inderdaad een onderdeel van PC banking/Homebanking.
Banken bieden dat aan en u neemt dat, of u neemt dat niet. dat is uw keuze als consument. De applicatie voor beveiligd betalen verloopt over de servers van de bank en de bank behoudt die dienstverlening voor de PC banking klanten. dat is haar goed recht als aanbieder. Als Pc banking nu gratis is, en u blijkbaar zelsf wil betalen voor deze toepassing, dan zie ik het probleem niet. want zelfs als het ooit betalend wordt heeft u geen probleem. Immers u zegt zelf "zelfs te willen betalen voor deze dienst".
Of anders gesteld : u kan inderdaad de applicatie om online betalingen te doen verkrijgen. Gratis! En daarenboven krijgt u de mogelijkheid (niet de verplichting) om eveneens gratis Pc banking te gebruiken. Als u dat niet wenst, geen probleem, dan gebruikt u dat toch niet...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Jan Solders
Topic Starter

#9 , 09 mar 2013 15:57

Het probleem is hetvolgende: Als ik een card reader aanvraag kan ik veiliger betalen: ok. Het is gratis :ok Ik wil zelfs betalen : ok. Bij de aanvrag krijgt men AUTOMATISCH gratis home banking : ok Ik gebruik die ja of neen, mijn keuze dus : ok
Wat NIET ok is : Op dat moment kan ik NIET meer met de self bank werken (wel geld afhalen natuurlijk, maar niet overschrijven en rekeniguitreksels printen) Dus ben ik toch verplicht home banking te gebruiken. Dus nadelen : Ik kan in noodgevallen de self-bank niet gebruikne en dien voor de uittreksels mijn eigen papier en printer te gebruiken.

mava105

#10 , 09 mar 2013 16:17

Bij mijn bank (F....s) Heb ik homebanking, en ik kan nog steeds uittreksels in een bankkantoor uitprinten, en nog steeds overschrijvingen ingeven in een bankkantoor. En natuurlijk ook nog geld afhalen.
Neem dan een andere bank. :D

Terug naar “Bank & Beurs”