Pagina 1 van 1

lening probleem

Geplaatst: 09 feb 2013 14:15
door cherie0077
Hallo,

ongeveer 3 jaar geleden sloten wij een lening af bij onze bank. Een deel hiervan was een groene lening, waarvoor we onze 'groene' facturen moesten opsturen om het geld op onze rekening gestort te krijgen.

Na een tijd kreeg ik bericht van de bank dat ons groen krediet opgebruikt was, we hadden dit ook allemaal gestort gekregen.

Nu blijkt, dat ze ons ongeveer 7500 foutief gestort hebben, ze hadden een niet-groene factuur aanzien als een groene, waardoor we geen recht hebben op dat gunstig tarief.

Naar mijn inzien dus hun fout, ze hadden ons dit niet mogen uitbetalen.

Als oplossing stelt de bank voor, dat we dat deel van de groene lening laten overschakelen naar een gewone lening. Hiermee ga ik akkoord, inderdaad, we hebben geen recht op het voordeel als we er geen factuur voor hebben. Maar hiervoor willen ze ons wel €300 administratiekosten aanrekenen.

Hier ga ik niet mee akkoord, aangezien het door een fout van hen is, vind ik niet dat wij de administratiekosten hiervoor moeten betalen.

Ben ik hier juist? Of kunnen ze echt eisen van ons dit te betalen?

Groetjes!

Re: lening probleem

Geplaatst: 09 feb 2013 19:54
door basejumper
Lijkt me minstens een gedeelde verantwoordelijkheid. Realiteit is dat de aankondiging van afschaffing van groene leningen door overheid in najaar 2011 heeft geleid tot een explosie van aanvragen om nog snel voor 1/1/2012 een groene lening rond te hebben. Bezorgdheid om dossiers klanten nog rond te krijgen voor deadline heeft ongetwijfeld gezorgd voor vertraging of uitstel van controles. U weet echter zelf ook dat bewuste facturen niet in aanmerking kwamen. Daarenboven doet overheid ook steekproefgewijs controles die er ook toe kunnen leiden dat fiscaal voordeel "groene " lening teruggeschroefd wordt.