bank schendt privacy

bartve
Topic Starter

bank schendt privacy

#1 , 24 nov 2012 00:18

Ik heb onlangs een lening afgesloten en bleek dat er bij dezelfde bank, maar van een ander kantoor al een simulatie gedaan was en gekeken was om te zien of ik niet op de zwarte lijst sta bij de Nationale Bank. Dit kon de bankbediende zien en zei dat zij die gegevens niet zomaar mogen bekijken tenzij je effectief een lening aanvraagt . Nu wist ik al dat mijn vader al eens was gaan vragen in een ander kantoor of ik een lening kon krijgen (zonder eerst te vragen aan mij) dus hij moet de bankbediende of- directeur ginds wel overtuigd hebben om zonder mijn toestemming (ik was er niet eens bij) na te vragen of ik niet op de zwarte lijst sta. Ik weet dat hij daar vermoedens over had ondanks ik er niet opsta en ook al was het zo, dan nog hebben geen van hen het recht om dit te doen. Ja toch?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartve
Topic Starter

#2 , 26 nov 2012 22:18

niemand een antwoord? Is dit niet illegaal?

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 27 nov 2012 08:39

klopt. dit is illegaal, u kan een klacht indienen wegens misbruik van uw recht op privacy: http://www.nbb.be/pub/04_00_00_00_00/04 ... 0.htm?l=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Reclame

bartve
Topic Starter

#4 , 27 nov 2012 18:37

bedankt voor je antwoord!

basejumper

#5 , 28 nov 2012 00:40

Strikt juridisch correct.
Anderzijds kan ik uit ervaring getuigen dat het heel, heel dikwijls voorvalt dat ouders namens hun kinderen onderhandelen.
Meestal ter goeder trouw en in e overtuiging dat ze hun kinderen helpen.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”