Wanneer loonbeslag

Roland
Topic Starter
Berichten: 1

Wanneer loonbeslag

#1 , 10 apr 2007 12:45

De laatste maanden hebben we door omstandigheden onze lening niet betaald. De vervaldata waren 27/01, 27/02 en 27/03. Uit de wetteksten heb ik begrepen dat ze pas kunnen overgaan tot loonbeslag vanaf ten minste drie maanden openstaande schuld. De schuld zelf kunnen we grotendeels voor 20/04 verheffenen. Is dan nu al het loonbeslag mogelijk? Of pas vanaf 27/04, indien we niet zouden betaald hebben?

Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton
Berichten: 9894
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#2 , 10 apr 2007 16:23

Beste ,
je moet je leningscontract er eens op na lezen, wat er gebeurt bij achterstal. Ik vermoed dat U reeds enkele herinneringsberichten hebt ontvangen : hebt U een bepaalde afspraak gemaakt met de financieringsinstelling? Indien niet , vrees ik dat :
1. uw dossier reeds is overgemaakt aan een 'incassobureau'
2. uw naam toegevoegd is aan de 'zwarte lijst' , met alle gevolgen vandien.
Het is tegenwoordig niet meer zo dat ge eigenlijk afbetaalt als het U uitkomt , zonder de bank te verwittigen.Drie weken achterstal voor de derde maandtermijn wordt niet aanvaard. Neem zo vlug mogelijk contact met uw financierder en probeer een regeling te treffen. Ge zult al wel begrepen hebben dat een incassobureau streng optreedt : loonbeslag is maar een eerste middel.

Heye
Berichten: 468

#3 , 10 apr 2007 18:28

Hallo,

Indien op uw leningover??nkomst het volgende staat: "afbetaling: maandelijks"

Betaald U wanneer U wil binnen de maand (1ste - 10de - 30ste...)
De bank mag / kan 35 dagen na wanbetaling uw dossier doorgeven aan het register.
Bij het register is de wet van toepassing zjnde 3 maand eer men er gevolg aan geeft.

Met vriendelijke groeten
Heye Andy

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”