Overbruggingskrediet

vrouwtjetralala
Topic Starter
Berichten: 9

Overbruggingskrediet

#1 , 20 sep 2012 09:38

Ik bezit een appartement met een hypothecair krediet en wens met mijn vriend een woning te kopen. De woning zal
sneller worden aangekocht dan dat mijn appartement zal verkocht worden. Volgens de bank dient mijn vriend mee
te tekenen voor dit overbruggingskrediet omdat hij mee de woning koopt en geef ik hem hierdoor de helft van
de eventuele overschot (na terugbetaling hypothecair krediet e.d.) bij verkoop van mijn appartement. Klopt dit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Xastheron
Berichten: 719

#2 , 20 sep 2012 12:43

klinkt bij de eerste lezing raar. Dit betekent dat uw vriend eigenlijk geld van u krijgt. Hopelijk antwoordt een beter geïnformeerde forumganger hier ook op, want deze vraag intrigeert me...

wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 20 sep 2012 13:41

Dit klopt , want met het geld van het overgruggingskredieet wordt de nieuwe woning aangekocht. Als mede-eigenaar is hij dus ook verantwoordelijk.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

vrouwtjetralala
Topic Starter
Berichten: 9

#4 , 20 sep 2012 18:09

Dus als ik het goed begrijp zit het zo:

1. Ofwel ga ik het overbruggingskrediet alleen aan en is de overschot van de verkoop van mijn appartement voor mij;

2. Ofwel ga ik het overbruggingskrediet samen met hem aan en is de overschot van de verkoop van mijn appartement voor ons beiden

wanton
Berichten: 9896
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#5 , 20 sep 2012 19:33

Ik begrijp tevens dat u dezelfde lening behoudt. daar zit al een eerste fout , denk ik. Indien jullie nu samen een huis kopen moeten jullie ook samen een hypothecair krediet aangaan voor deze nieuwe woning. Misschien kan het oorspronkelijk krediet herschreven worden op u beiden , met hypotheekwijziging. Ik dacht dat dat niet eenvoudig is. U betaalt het vorig krediet af met de verkoop van uw appartement. U moet ook erop letten dat uw extra inbreng genoteerd wordt. Ik denk dat u ook eens met de notaris moet afspreken.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Terug naar “Bank & Beurs”