controle afhalingen met volmacht

lindanieman
Topic Starter
Berichten: 1

controle afhalingen met volmacht

#1 , 04 sep 2012 11:21

De moeder van mijn echtgenoot is onlangs overleden. Tijdens haar leven is ze langzamerhand dement geworden, maar had een volmacht aan mijn schoonzus gegeven. 5 jaar geleden heb ik moeder onder toezicht kunnen plaatsen via de vrederechter en kwam het geld in beheer van een advokaat. We vermoeden echter dat er voordien bedragen van moeder's rekening zijn afgehaald, die niet voor moeder zijn bestemd geweest. Kunnen wij inzicht in moeder's rekeningen vragen tot een tiental jaar geleden? Zo ja, hoe moeten we te werk gaan? Zo nee, heeft iemand een oplossing?
Alvast bedankt!!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos
Berichten: 16087

#2 , 04 sep 2012 12:11

De bewindvoerder kan deze bij de bank in kwestie tot 20 jaar terug opvragen. U dient natuurlijk de bewindvoerder ervan te overtuigen dit werk te willen uitvoeren..

wanton
Berichten: 9897
Locatie: HEIST , bij-den-berg

#3 , 04 sep 2012 13:17

Uw man kan als erfgenaam zelf die verrichtingen opvragen. Maar de meeste banken hebben slechts een archief van 10 jaar.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Creatief
Berichten: 2513

#4 , 06 sep 2012 20:41

Indien uw moeder oveleden is, dan kan je vanaf de datum van vandaag tot 10 jaar teruggaan in de bankhistorieken. Indien je moeder nog leeft en onder bewind sta, dan zal de bewindvoerder zich daar niet aan moe maken.

Terug naar “Bank & Beurs”