Geld gestort op geblokkeerde rekening

Josiane12
Topic Starter

Geld gestort op geblokkeerde rekening

#1 , 10 apr 2012 12:58

Ten gevolge van een overlijden zijn mijn rekeningen geblokkeerd.
Per ongeluk heeft een familielid hierop geld gestort.
Is dat geld nu verloren of zou dat toch op die rekening gekomen zijn?
Ik kan mijn saldo niet raadplegen,
als ik online inlog krijg ik de boodschap 'u kan niet inloggen met deze kaart'....
nogthans is de datum niet vervallen.
Weet iemand of dat kan, geld storten op een rekening die geblokkeerd is?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
siesken

#2 , 10 apr 2012 13:05

Dat kan altijd,je bent het niet kwijt,maar ze rekenen er wel de successie rechten mee aan.

wanton

#3 , 10 apr 2012 14:51

Dat geld zal wel op die rekening staan. Vraag het eventueel na op uw kantroor , die kuinnen dat nazien.
Dat geld is van u en blijft buiten de nalatenschap. De bank moet het saldo opgeven zoals die is op de dag van het overlijden. Wat er daarna opgestort wordt telt daar niet mee.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

Reclame

Josiane12
Topic Starter

#4 , 12 apr 2012 16:06

Ik voel mij toch al wat geruster nu.
Bedankt voor de antwoorden!

roharro

#5 , 12 apr 2012 16:16

Ik voel mij toch al wat geruster nu.
Bedankt voor de antwoorden!
U mag 100 percent gerust zijn hoor!
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

redak

#6 , 17 apr 2012 21:44

Misschien nog een aanvullende vraag over geblokkeerde rekeningen. Wat gebeurt er met domiciliëringen die normaal gezien uitgevoerd worden vanaf een geblokkeerde rekening ?

Volgens mijn bank worden de firma's die een factuur aanbieden verwittigd door hen en sturen zij dan normaal gezien een bericht om de factuur via overschrijving te betalen. Klopt dit of kan je bijvoorbeeld problemen krijgen met water/gas/elektriciteit/telefoon/internet/... ?

roharro

#7 , 17 apr 2012 22:15

Mijn persoonlijke ervaring is dat die domiciliëringen vervallen.
Dus opletten of ge zit met "boetes".....zoals ik heb mogen ervaren na een overlijden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

redak

#8 , 18 apr 2012 20:11

vandaag contact genomen met Telenet, zij sturen alvast niets speciaal op, ook niet als ze bericht krijgen van de bank dat de domiciliëring geblokkeerd is door een overlijden. Niet betaald is een toeslag betalen dus zoals roharro zegt : alle domiciliëringen goed nagaan en eventueel de desbetreffende firma's contacteren om te weten hoe je best de betaling uitvoert.

Terug naar “Bank & Beurs”