ex kan hypotheek niet meer betalen

Fenrir
Topic Starter

ex kan hypotheek niet meer betalen

#1 , 02 apr 2012 19:48

Beste,

Ik en mijn vrouw hebben een anderhalf jaar voor we gehuwd zijn een huis gekocht. We hebben hier beiden een lening voor moeten afsluiten. Momenteel liggen we in scheiding en woont zij in bij haar nieuwe vriend voor wie ze me verlaten heeft. Het huis staat te koop en tot het huis verkocht is blijf ik in deze woning wonen. Maandelijks betaal ik netjes mijn deel af aan de bank maar nu zit mijn ex blijkbaar in geldnood samen met haar nieuwe partner en kan ze het bedrag dat ze moet afbetalen niet meer missen. Kan ik verplicht worden om alles te betalen? of kan ik stappen nemen om haar mee te laten opdraaien hiervoor? ik betaal namelijk mooi mijn deel af maar ik kan als alleenstaande met een inkomen van +-1400 euro netto geen 1000 euro maandelijks afbetalen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 02 apr 2012 20:11

Beste,

Een woonkrediet is hoofdelijk en ondeelbaar. Bij wanbetaling zal de bank beide kredietnemers in gebreke stellen en in voorkomend geval loonbeslag leggen. Als dat niet volstaat kan een gedwongen verkoop verkregen worden via de beslagalgrechter.
Zorg dat je alle bewijzen goed bijhoudt. Wat jij nu meer betaalt kan mogelijk gerecupereerd worden van het saldo van de verkoopprijs.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

VI.initials

#3 , 03 apr 2012 03:16

Ik verwijs naar het vorige bericht, dit is niet altijd het geval. Soms kan het zijn dat als uw aanstaande ex-vrouw inderdaad niet kan betalen,men zal trachten het geld van U te recupereren, en inderdaad beslag kan worden gelegd op de woning. Weet U of zij nog werkt of niet?mvg

Reclame

Fenrir
Topic Starter

#4 , 03 apr 2012 07:42

bedankt voor de reactie,

mijn ex werkt inderdaad nog steeds maar is ondertussen zwanger van haar nieuwe partner en daar wringt het schoentje. Anderzijds ga ik er ook wel vanuit dat ik alleenstaande ben maar zij toch lekker kan genieten van haar loon en die van haar nieuwe vriend.

Turaki

#5 , 03 apr 2012 08:15

Wat uw ex waarschijnlijk niet weet, is dat ze recht heeft op een vergoeding voor u (noem het gerust huur) voor het gebruik van de woning. In de praktijk wordt dit vaak zo geregeld dat de partner die in de woning blijft de lening volledig afbetaald (waarbij deze overeenkomst best wel op papier dient gezet te worden).

Daarnaast, voor de bank maakt het niet uit vanwaar de lening wordt terugbetaald, en bij wanbetaling zal ze bij alle ontleners haar geld trachten te recupereren, op alle manieren mogelijk, met de gedwongen verkoop van de woning als laatste stap.

Terug naar “Bank & Beurs”