Pagina 1 van 1

Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sector

Geplaatst: 23 mar 2012 13:25
door Veebee
Iemand enig idee waar en hoe je klacht kan indienen tegen de niet-werking van een instantie binnen de financiële sector?

Betreft hier het betalen van toch een niet klein bedrag om slapende rekeningen op te zoeken, na meer dan een maand slechts 2 reacties terwijl er zogezegd enkele honderden brieven verstuurd zijn.

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 23 mar 2012 14:38
door marc mortier
Eerst klacht neerleggen bij de betrokken bank zelf; indien geen voldoening voorleggen aan de "ombudsman" van de financiële sector.

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 23 mar 2012 14:42
door Veebee
Gaat niet over een bank, het probleem is dat het de ombudsman is van de financiële sector ;)
Ik had hen al gemeld dat ik maar twee brieven had gehad en of zij hun banken niet konden opvolgen.
Mocht niet wegens privacy redenen...

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 23 mar 2012 19:13
door Franciscus
eens lezen ...... kan blijkbaar zo ook
http://slapenderekeningen.be/nl/FAQ_search_self.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 15&t=31206" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 26 mar 2012 12:55
door Veebee
Franciscus,

om zeker te zijn dat we niets zouden vergeten hebben wij hen het werk laten doen en daar dan ook 125 euro voor betaald.
Zij komen die afspraak niet na, want ik krijg 2 brieven van enkele honderden instellingen?

Waar is de logica in dit verhaal?
Ik ga niet eerst 125 euro betalen en dan nadien zelf beginnen zoeken en brieven sturen, dat is dubbel werk.

Als ze die dienst aanbieden, dan moeten ze die maar kunnen opvolgen en anders moeten ze gewoon de mensen zelf laten zoeken zonder meer.

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 26 mar 2012 13:42
door Gebruiker21
Kan je ook bewijzen dat die honderden brieven NIET gestuurd zijn? Voor hetzelfde geld zijn het de banken die hun werk niet goed doen door niet op die brieven te antwoorden.

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 26 mar 2012 13:50
door JPV
over welke ombudsdienst voor de banken heb je het?

http://www.ombfin.be/nl/role.html" onclick="window.open(this.href);return false; of een andere?

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 26 mar 2012 13:53
door Veebee
@Gebruiker21: nee dat kan ik niet bewijzen, maar toen ik Febelfin daarop attent maakte, kreeg ik als antwoord dat zij dat niet kunnen of mogen opvragen om privacy redenen.
Dus dan ga ik klagen bij diegene die ik opdracht heb gegeven, lijkt me logisch toch?

@JPV: Febelfin dus

Re: Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sec

Geplaatst: 20 apr 2012 08:53
door Veebee
Update: probleem is opgelost, na klacht te hebben ingediend bij de ombudsdienst van Febelfin hebben ze besloten om de administratieve kost terug te betalen en hun aangesloten leden op de hoogte te stellen van de gerezen problemen.