Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sector

Veebee
Topic Starter

Klacht indienen tegen instantie binnen de financiële sector

#1 , 23 mar 2012 13:25

Iemand enig idee waar en hoe je klacht kan indienen tegen de niet-werking van een instantie binnen de financiële sector?

Betreft hier het betalen van toch een niet klein bedrag om slapende rekeningen op te zoeken, na meer dan een maand slechts 2 reacties terwijl er zogezegd enkele honderden brieven verstuurd zijn.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
marc mortier

#2 , 23 mar 2012 14:38

Eerst klacht neerleggen bij de betrokken bank zelf; indien geen voldoening voorleggen aan de "ombudsman" van de financiële sector.

Veebee
Topic Starter

#3 , 23 mar 2012 14:42

Gaat niet over een bank, het probleem is dat het de ombudsman is van de financiële sector ;)
Ik had hen al gemeld dat ik maar twee brieven had gehad en of zij hun banken niet konden opvolgen.
Mocht niet wegens privacy redenen...

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#4 , 23 mar 2012 19:13

eens lezen ...... kan blijkbaar zo ook
http://slapenderekeningen.be/nl/FAQ_search_self.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
en dit ook eens lezen
http://www.juridischforum.be/forum/view ... 15&t=31206" onclick="window.open(this.href);return false;

Veebee
Topic Starter

#5 , 26 mar 2012 12:55

Franciscus,

om zeker te zijn dat we niets zouden vergeten hebben wij hen het werk laten doen en daar dan ook 125 euro voor betaald.
Zij komen die afspraak niet na, want ik krijg 2 brieven van enkele honderden instellingen?

Waar is de logica in dit verhaal?
Ik ga niet eerst 125 euro betalen en dan nadien zelf beginnen zoeken en brieven sturen, dat is dubbel werk.

Als ze die dienst aanbieden, dan moeten ze die maar kunnen opvolgen en anders moeten ze gewoon de mensen zelf laten zoeken zonder meer.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#6 , 26 mar 2012 13:42

Kan je ook bewijzen dat die honderden brieven NIET gestuurd zijn? Voor hetzelfde geld zijn het de banken die hun werk niet goed doen door niet op die brieven te antwoorden.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

JPV
Juridisch actief: Ja

#7 , 26 mar 2012 13:50

over welke ombudsdienst voor de banken heb je het?

http://www.ombfin.be/nl/role.html" onclick="window.open(this.href);return false; of een andere?

Veebee
Topic Starter

#8 , 26 mar 2012 13:53

@Gebruiker21: nee dat kan ik niet bewijzen, maar toen ik Febelfin daarop attent maakte, kreeg ik als antwoord dat zij dat niet kunnen of mogen opvragen om privacy redenen.
Dus dan ga ik klagen bij diegene die ik opdracht heb gegeven, lijkt me logisch toch?

@JPV: Febelfin dus

Veebee
Topic Starter

#9 , 20 apr 2012 08:53

Update: probleem is opgelost, na klacht te hebben ingediend bij de ombudsdienst van Febelfin hebben ze besloten om de administratieve kost terug te betalen en hun aangesloten leden op de hoogte te stellen van de gerezen problemen.

Terug naar “Bank & Beurs”