Hypotecair mandaat

opsteller
Topic Starter

Hypotecair mandaat

#1 , 02 mar 2012 21:14

Na onze scheiding blijft onze eigendom op de beide partners naam staan, er werd een nieuwe notarisakte opgesteld. Er staat geen hypotheek meer op de woning. Daar ik mijn ex-echtgenoot een grote som geld moet overhandigen zou ik graag nog wat financiele-armslag hebben in de toekomst. Kan ik een hypotecair mandaat aangaan op de nieuw opgestelde akte? Moet er weer een nieuwe akte worden opgesteld en wat gaat mij dat kosten?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 03 mar 2012 15:10

Beste,

Er kan slechts een waarborg (hypotheek of hypothecair mandaat) op betrokken onroerend goed worden gevestigd mits deb tussenkomst van alle eigenaars, dus ook van je ex.
Kosten hypothecair mandaat afhankelijk van bedrag van de kredietopening. Je notaris kan je daar perfect de nodige info over geven. Kosten zijn wel beperkter dan bij effectieve hypotheek. Reken -n afhankelijk van kredietbedrag - tussen de 600 en de 1000 €.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”