lening voor aankoop huis

kimmeke23
Topic Starter

lening voor aankoop huis

#1 , 31 jan 2012 20:09

geachte,

ik zit met een paar vragen.
mijn vriend en ik zijn van plan om te kijken om een huis te kopen maar hij zou de lening enkel op hem nemen wegens ik niks van inkomsten heb.
ik zit ook in collectieve schuldbemiddeling waar ik hem niks over heb gezegd, ik weet dat dit niet echt goed is om dit geheim te houden
hij vroeg me om een afspraak te maken bij een bank maar hij wil dat ik mee ga met hem.
kunnen ze mijn gegevens ook nagaan (zwarte lijst) ook al teken ik niet voor een lening?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Creatief

#2 , 01 feb 2012 14:40

Indien je niet open bent t.o.v. je vriend, dan veroorzaak je een breuk in je relatie. Keer de situatie eens om. Zou je hem nog vertrouwen indien hij er niet voor zou uitkomen dat hij op de zwarte lijst staat.
Jouw gegevens zijn gemakkelijk na te trekken. Jouw loon, e.d. zullen ook wel ter sprake komen.

Je Oma

#3 , 05 feb 2012 16:52

Probleem is ook dat als de bank het te weten komt, hij ook minder kans op een lening zal maken, zelfs als je niet meetekent.
Sowieso zal de bank ook jouw gegevens vragen (een krediet wordt nu eenmaal makkelijker toegestaan met twee contractanten dan met één contractant) en ze zullen dan ontdekken dat je in CSR zit.
Zelfs als je vriend dan (gesteld dat hij dan nog met je verder wil...) nog zou proberen bij dezelfde bank een krediet op zijn naam alleen aan te gaan, zal dit niet lukken, want de bank zal nog weten (langer dan je denkt!) dat hij samenleefde met iemand die in CSR zat/zit.
En alleen al op die basis zal hij ook persona non grata zijn ook al heeft hij niks meer met jou te maken.

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”