rekeninnummer welk bankkantoor

Koeke
Topic Starter

rekeninnummer welk bankkantoor

#1 , 17 jan 2012 15:17

Men kan aan de rekeningnummer ( drie eerste cijfers) nagaan aan welke bank dit rekeningnummer toebehoort .

Maar kan men ook zien bij welk kantoor de houder van deze rekeningnummer behoort ?

BVb KBC lier , antwerpen ?

Reden hiervoor is dat mijn ouders serieus van slag zijn de ééne keer beweren ze bij dat kantoor van die bank te zijn , de andere keer bij dat kantoor van die bank.

Na verhaal te zijn gaan vragen op die opgenoemde bank beweren ze dat er bij dat kantoor geen rekening is op naam van één van mijn ouders .

Het betreft hier over betalingen die geregeld moeten worden voor mijn ouders , maar ze willen hun rekeningnummer niet geven ondanks ze er niet aanuit kunnen .

Vaak beweren ze ook dingen die totaal niet kunnen kloppen .

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
artemis

#2 , 17 jan 2012 15:53

Toevallig heb ik zelf 2 rekeningen van de KBC van filiaal laten veranderen. De nummers bleven hetzelfde, dus ik denk niet dat je het daaraan kan zien.
Het filiaal waartoe je behoort is het filiaal waar je bv je nieuwe bank- of kredietkaart moet afhalen, en die je een brief sturen om te melden dat die daar klaarligt.

Het lijkt me onschuldige informatie en ik begrijp niet waarom filiaal X niet zou willen zeggen dat een rekening behoort tot filiaal Y wat ze zeker kunnen zien.
Soms is het filiaal gekoppeld aan de BIC code (maar niet bij mij).

basejumper

#3 , 17 jan 2012 20:24

Beste

Bij quasi alle banken worden rekeningen online geopend en wordt dus nationaal in volgorde van opening geput uit een lijst beschikbare rekeningnummers. je kan dus aan het nummer niet zien bij welk kantoor een rekening aangehouden wordt. Voor de informatisering werkte men met lijsten nummers per kantoor waardoor nummers de facto wel een een kantoor gekoppeld waren. Maar dat is allang geleden. Verder een raar verhaal toch. Blijkbar zeer verwarde ouders en afwezigheid van bankkaarten/uittreksels enz waaruit men die informatie kan halen?
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Koeke
Topic Starter

#4 , 17 jan 2012 22:06

Ja dat is het hem nu net.
Wij hebben en krijgen geen toegang tot enieg uittreksels van mijn ouders .
Vader beheert ondanks dat hijzelf niets meer begrijpt alle rekeningen en is zeer wantrouwig , laat geen help toe , laat niets zien .

Zeer frustrerend .

Creatief

#5 , 18 jan 2012 12:48

verwijderd
Laatst gewijzigd door Creatief op 19 feb 2012 16:47, 1 keer totaal gewijzigd.

Jurman

#6 , 19 jan 2012 21:56

Toch goed nadenken voor u de stap zet tot het aanduiden van een bewindvoerder.
Door het opstarten van deze procedure kan het zijn dat uw ouders alle contact met u verbreken.
Misschien krijgt u ook nog de rest van de familie op uw dak.
Ook hangt enorm veel af van welke vrederechter de zaak behandelt.
Bij sommige vrederechters moet de te beschermen persoon volledig dement zijn alvorens hij tot het aanduiden van een bewindvoerder wil overgaan.

Creatief

#7 , 19 jan 2012 22:02

Je hebt hier misschien een beetje gelijk, Jurman.
Verwijderd.

Terug naar “Bank & Beurs”