vrijmaken van borg ouders

jocafun
Topic Starter

vrijmaken van borg ouders

#1 , 01 dec 2011 22:13

5jaar geleden hebben wij onze zoon en zijn vrouw geholpen met een lening aan te gaan bij onze bank.Kantoorhouder vraagt of wij 75000 euro voor 1 jaar kunnen missen.Intrest zou worden uitbetaald en ander soort spaarboekje zou ook kunnen aangepast worden.Na 1 jaar vraag ik meermaals om het hoofdkantoor te vragen om het vrijmaken van dit geld maar na vijf jaar is er geen aanvraag gebeurd want ik hen met het hoofdkantoor kontakt gehad en zij wisten nog niet van een aanvraag.Na vragen bij een andere bank blijkt dat dit een kontrakt is dat loopt zolang de lening loopt.Na vijf jaar heeft mijn zoon gebouwd ,hij woont erin en dit huis heeft op zich ook een waarde dat meer is dan de lening die waar wij borg voor staan.Ik ben die grove leugens van die kantoorhouder zo beu dat ik graag zou willen weten wat onze rechten hiervoor zijn want zelfs de intresten krijgen we niet.Kan ik hiermee naar een advokaat of kan ik het zelf in orde krijgen rechtstreeks met het hoofdkantoor.Weten jullie hier een antwoord op?
Alvast vriendelijke groeten .
Jocafun

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
wanton

#2 , 02 dec 2011 13:00

U kan waarschijnlijk in eerste instantie al veel bereiken met het gewest- of hoofdkantoor te contacteren. Daar zal men het dossier ook bekijken. Indien de hypotheek meer is dan de uitstaande schuld , mag er geen probleem zijn om uw geld vrij te krijgen.
Ik heb gisteren gezien , ik ken morgen!
Toet-anch-Amon

basejumper

#3 , 03 dec 2011 12:11

Beste,

Aangetekend een brief sturen wau vraagt onder welke voorwaarden het pand vrijgegeven kan worden. Dan moeten ze wel een concreet antwoord bezorgen. Secundo heeft u quasi pandovereenkomst getekend waarin niet vermeld stond dat hget pand maar voor 1 jaar zou gelden...
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Reclame

Je Oma

#4 , 04 dec 2011 23:24

Zoals Basejumper zegt hebben jullie 99% zeker een pandovereenkomst getekend. Natuurlijk kan men dat pand terug vrijgeven als de lening correct loopt. Na 5 jaar zouden jullie zeker daar kans opmaken.

Jullie zullen daar ook een dubbel van gekregen hebben, zoek dat eens op.

Intresten niet gekregen? Daar hebben jullie nochtans recht op (toch in de bank waar ik werk)

jocafun
Topic Starter

#5 , 05 dec 2011 13:15

Alvast bedankt voor jullie reactie.Ook ik was van mening dat er een wet is dat na 5jaar een borgstelling vrij komt.
Ondertussen zijn we naar een andere kantoorhouder verhuisd omwille van onkunde en nog verschillende blunders die ze ons hebben gelapt.De vorige kantoorhouder heeft het nagelaten om geen kontakt te nemen , ik ben te weten gekomen door zelf naar het hoofdkantoor te bellen .Omwille van deze fouten en nog heel wat andere zijn we naar een ander kantoorhouder verhuisd en is dit een lichtpuntje in ons leven,want de vorige kantoorhouder heeft ons levensduur verkort om ons zo een last aan te doen ,ons met mondelinge leugens wijsmaken en echt overtuigen dat het geld vrijkwam na 1 jaar.Als de nieuwe kantoorhouder het niet klaarkrijgt kan men dan ook naar een advokaat gaan?
Met vriendelijke groeten.

basejumper

#6 , 09 dec 2011 08:13

Jocafun,

Naar een advocaat gaan kan altijd, maar lijkt me weinig zinvol.
Waarborgen worden doorgaans gekoppeld aan de kredietopening. De waarborgen blijven gelden zolang de kredietopening blijft bestaan. Je kan ten allen tijde je borgstelling latn stopzetten, maar dat kan als gevolg hebben dat de bank de kredieten opzegt, en ik vermod dat dit niet de bedoeling is.
Nu je een betere en competentere kantordirecteur hebt, zou ik die even een paar weken geven om een oplossing te bereiken.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

Terug naar “Bank & Beurs”