ik had een aantal jaren geleden een zichtrekening in Zwitserland waarop in NIET negatief mocht/kon gaan. Mijn toenmalige zwitserse werkgever wou geen loon storten in het buitenland. Jaren heb ik geen problemen gehad. Ik had wel een aantal domicilieringen op deze rekening ( verzekeringen ). Bij mijn vertrek uit zwitserland, heb ik nagelaten deze domicilieringen op te zeggen . Ik ging ervan uit dat als er geen geld op staat er ook niets kon betaald worden... Nu hebben ze deze domicilieringen een tijdje blijven betalen tot het saldo - 5000 CHF was. Na 2 jaar krijg ik plots dreigbrieven tot zelfs deurwaarders exploten van het Office Des Poursuites in Geneve ( ze hebben zelfs brieven laten afgeven via de lokale belgische politie ).
Mijn vraag: kan een zwitserse bank mij vervolgen in belgie ( ik ben 100% altijd in Belge gedomicilieerd geweest) ? Of MOETEN ze dit doen via een Belgische rechtbank ? Of volstaat klacht bij de politie ? Ik verkies een belgische rechtbank omdat ik mezelf kan verdedigen en nederlands voor mij gemakkelijker is dan frans.
Graag jullie advies en/of commentaar ( liefst geen morele opmerking in de zin van potje breken, potje betalen
Groeten,
Patrick / Vlaams-Brabant